۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 390452

نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک با ۱۲ درصد افزایش به ۲ هزار ۴۴۷ و برگ سبز چای درجه ۲ با ۱۳ درصد افزایش به هزار و ۳۶۷ تومان رسید.

نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بالاخره پس از 2 ماه از آغاز برداشت برگ سبز چای و نزدیک شدن به برداشت چین دوم، نرخ قطعی خرید تضمینی برگ سبز چای اعلام شد.محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک با 12 درصد افزایش 2 هزار و 447 تومان و نرخ تضمینی برگ سبز چای درجه 2 با 13 درصد افزایش هزار و 367 تومان تعیین شد.روزبهان با بیان اینکه چین اول برگ سبز چای به پایان رسیده است، تصریح کرد: تاکنون 41 هزار و 500 تن چای به ارزش 88 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.وی با بیان اینکه 21 میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی برگ سبز چای به کشاورزان پرداخت شده است، گفت: حدود 14 میلیارد تومان این پرداخت مربوط به سهم کارخانجات بوده که وصول شده و در اختیار چایکاران قرار گرفته است.
*رئیس اتحادیه چایکاران از نرخ اعلام شده برای خرید تضمینی برگ سبز چای ناراضی است
اما ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران با ابراز نارضایتی از نرخ اعلام شده برای خرید تضمینی برگ سبز چای گفت: این افزایش قیمت متناسب با هزینه‌ها نیست و حداقل باید 30 درصد افزایش قیمت برای خرید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته در نظر گرفته می‌شد.
وی افزود: سرانه مصرف چای در کشور یک کیلو و 650 گرم است که تقریبا برای هر ایرانی در طول یک سال 50 هزار تومان هزینه دارد و در صورت افزایش 30 درصدی بهای برگ سبز چای هزینه‌ چندانی به خانوار تحمیل نمی‌‌شد اما مشکلات چایکاران تا حدود زیادی حل می‌شد.
براساس این گزارش: پیش از این محمدعلی روزبهان رئیس سازمان چای کشور گفته بود که در صورت افزایش بیش از نرخ مصوب، امکان رقابت از چایکاران با توجه به واردات چای سلب می‌شد.
این گزارش می‌افزاید: سال گذشته 87 هزار تن برگ سبز چای درجه یک با قیمت 2 هزار و 180 و برگ سبز چای درجه 2 با قیمت هزار و 210 تومان به ارزش 131 میلیارد و 500 میلیون تومان از چایکاران خریداری شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.