مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از رفع تصرف بیش از ۲۳هکتار از اراضی ملی شهرستان دماوند به ارزش ۸۴ میلیارد تومان در پلاکهای سربندان ، سرکورک آه، جابان و ایشک میدان گرمابسرد خبرداد.

۲۳ هکتار اراضی ملی دماوند به ارزش ۸۴ میلیارد تومان رفع تصرف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، علی کیان با اعلام این خبر گفت: این اراضی در پلاکهای سربندان ، سرکورک آه، جابان و ایشک میدان گرمابسرد شهرستان دماوند مورد تصرف قرار گرفته بود که پس از پی‌گیری‌های قضائی و طی مراحل قانونی سرانجام به صدور احکام قضائی منجر شد که با همکاری عوامل نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی اقدام به رفع تصرف گردید و به دولت بازگردانده شد.
وی افزود: 10/5 هکتار از این اراضی بازپس گیری شده توسط شرکت افق مدون مورد تصرف قرار گرفته بود که این اراضی در قالب بند "ج" ماده 147 قانون برنامه پنجم توسعه و پس از سیر مراحل قانونی، برای توسعه فضای سبز به شهرداری آبعلی تحویل خواهد شد.
کیان مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: به منظور مشارکت مردم در امر حفاظت از منابع‌طبیعی، عموم مردم می‌توانند هرگونه تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع را از طریق شماره تلفن رایگان 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ضمن قدردانی از همراهی مسئولان استان بویژه مراجع قضائی و همکاران پر تلاش نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان به اراضی ملی تصریح کرد: از آنجا که منابع طبیعی متعلق به آحاد مردم و همچنین آیندگان است، حفاظت از این ثروتهای خدادادی همکاری و مساعدت همه جانبه تمامی دستگاه‌ها و مسئولان را می‌طلبد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.