۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 391330

رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی کشور گفت: کشتی با شال گلستان یک آیین سنتی و بومی محلی است و پیگیری لازم برای ثبت ملی آن انجام می شود.

کشتی با شال گلستان ثبت ملی می شود

قدس آنلاین/ گرگان: غلامرضا جعفری در جمع ورزشکاران و علاقمندان به کشتی با شال استان در گرگان افزود: همچنین تلاش می شود که این میراث ناملموس فرهنگی که در قالب ورزش های بومی و محلی تجلی می کند، به صورت کشوری و ملی نیز برگزار شود.
وی با اشاره به حضور پرشور تماشاچیان در رقابت های کشتی با شال گلستان، تصریح کرد: تماشاگران سرمایه های ملی ورزش ما هستند و باید قدر این سرمایه را دانست و با یک برنامه ریزی منسجم و اصولی از حضور آنان برای توسعه این ورزش استفاده شود.
جعفری با بیان این که کره جنوبی نیز رشته ای مانند کشتی با شال را به ثبت رسانده است گفت: برای ثبت کشتی با شال گلستان باید وزارت ورزش و جوانان پیشگام شود که این مساله نیازمند قانون مند و ضابطه مند کردن این رشته، ظرفیت سازی، فراهم آوردن امکانات مناسب و مسایلی از این قبیل است.
رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی تاکید کرد: این کار باعث می شود تا بتوانیم در آینده ای نه چندان دور، شاهد برگزاری این رقابت ها در سطوح بین المللی باشیم.
نخستین دوره رقابت های آزاد کشتی با شال قهرمانی استان گلستان، به منظور ثبت این ورزش به عنوان یک میراث ملی، شامگاه جمعه با معرفی نفرات برتر در گرگان به کار خود پایان داد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.