نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه کمک گرفتن از غیر خدا به این معنا که او ( غیر خدا ) را وسیله تام و تمام بدانیم شرک است، راهکار دینی برای آسانی روزه و همچنین تاثیرات نماز و روزه در حل مشکلات را تشریح کرد.

راهکار دینی برای آسانی روزه / تاثیر نماز و روزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین معزی در جمع مدیران و کارکنان این جمعیت سخن می‌گفت، در خصوص کمک گرفتن انسان از خداوند در زمان سختی‌ها، به آیات شریفه " و استعینوا بالصبر و الصلوة و انها الکبیرة الا علی الخاشعین " آیه 45 سوره بقره و "ایاک نعبد و ایاک نستعین " ( آیه 5 سوره الفاتحه) اشاره کرد و افزود: کمک گرفتن از غیر خدا به این معنا که او ( غیر خدا) را وسیله تام و تمام بدانیم شرک است.

وی رفتار کشورهایی را که برای حل مشکلات و گرفتاری‌هایشان برابر قدرت‌های بزرگ جهان زانو می‌زنند ، همچون مشرکان و بت پرستان دانست.

اسباب مادی و معنوی کمک‌ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود " اسباب کمک" را نیز علاوه بر کمک‌های خداوند ضروری دانست و با ذکر این مثال که " خداوند شفا می‌دهد، اما انسان باید دارو هم مصرف کند " خاطرنشان کرد که خداوند متعال اسباب کمک را لازم دانسته است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اسباب مادی در زندگی و ذکر آیه شریفه " لاتاکلوا اموالکم بینکم بالباطل الا اَن تکون تجارةً عن تراضِ منکم " ( آیه 29 سوره نساء ) بر کسب درآمد حلال و دوری کردن از رشوه، ربا، دزدی، غصب مال دیگران و مال کودک یتیم تأکید کرد.

تاثیر نماز و روزه در حل مشکلات

نماینده  ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران و کارکنان این جمعیت، به موضوع اسباب معنوی " صبر" اشاره کرد و با بیان روایتی در خصوص امیر المؤمنین حضرت علی (ع) ، افزود :" وقتی که برای امیرالمؤمنین مشکلی پیش می‌آمد به نماز می‌ایستاد. دو رکعت نماز می‌خواند و با خدا مناجات می‌کرد زیرا خداوند در قرآن فرموده است:" استعینوا بالصبر و الصلوة". از نماز و روزه کمک بگیرید که در اینجا صبر به روزه هم تفسیر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی همچنین اقامه نماز و روزه داری را از اعمال پیامبر اسلام (ص) درزمان بروز مشکلات بیان کرد.

خضوع و خشوع عامل آسان شدن روزه داری

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به سختی‌های روزه داری در هوای گرم، تصریح کرد که " خضوع " و " خشوع" انسان مقابل خداوند باعث آسان شدن روزه داری حتی در هوای بسیار گرم و بی‌توجهی به تشنگی و گرسنگی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی نزدیک شدن به خداوند را به معنای نزدیک شدن به " رحمت خداوند " دانست و افزود: " رحمت خداوند همه چیز را فرا گرفته است و برای اینکه ما به آن رحمت خاصه نزدیک شویم باید دستورات خداوند را انجام دهیم. خداوند به نماز خواندن ، روزه گرفتن ؛ حج خانه خدا و خمس اموال دستور داده تا به رحمت خداوند متعال نزدیک‌تر شویم و هر چقدر به سمت خدا نزدیک‌تر شویم تکامل ما بیشتر می‌شود".

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.