قدس آنلاین: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در ۷۰۰ غرفه از تاریخ ۲۶ خردادماه تا دوم تیرماه مصادف با نهم تا شانزدهم ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

 یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد  در ۷۰۰ غرفه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که پیرامون برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد بود، اظهار داشت: یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از تاریخ 26 خردادماه تا دوم تیرماه مصادف با نهم تا شانزدهم ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.
وی افزود: افتتاحیه رسمی نمایشگاه روز پنجشنبه ساعت 18 با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود و ساعات بازدید برای شهروندان از 18 تا 23 است.
کاظمی‌نسب با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال دارای 24 بخش و 32 کمیته است تصریح کرد: بخش‌های نمایشگاه شامل ناشران قرآنی، مراسم و محافل ویژه برنامه قرآنی، فیلم‌های قرآن و عترت، هنرهای تجسمی قرآنی، تفسیر و تدبر، موسسات فرهنگی قرآن و عترت و تشکل‌های مردمی، عترت و درایت، عفاف و حجاب، بین الملل، مشاوره‌های قرآنی و غیره است که توسط 32 کمیته اجرایی برگزار می‌شود.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سه بخش ویژه اقتصاد مقاومتی از منطر قرآن و عترت، ترویج فرهنگ نماز و بخش دانشگاهی امسال به نمایشگاه افزوده شده و برای هریک از بخش‌ها برنامه مدون، مصور و اجرایی تالیف شده است.
کاظمی‌نسب درباره محافل و برنامه‌های جنبی یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: برگزاری 8 همایش تخصصی، 18 نشست قرآنی، رونمایی از 10 اثر فاخر قرآنی، نشست تخصصی سبک زندگی ایرانی اسلامی، جُنگ قرآنی، مراسم سحری خوانی، خوانش نمایش قرآنی در 4 شب، مراسم شب شعر قرآنی، کارگاه‌های آموزشی تخصصی و نمایشگاه عکس قرآنی از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه امسال است.
وی افزود: 18  هزار متر مربع مساحت فضای نمایشگاهی است که در اختیار ما قرار دارد و از میان 1000 متقاضی دریافت غرفه با توجه به متراژ نمایشگاه، با حضور 700 غرفه با اولویت محتوایی برتر موافقت شده است.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در یک نمایشگاه فرهنگی بخش فروش محصولات نباید بخش غالب باشد تصریح کرد: کمیته محتوایی و نظارت بر غرفه‌های یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مسئول محتوا سنجی و حرکت به سمت محتوا محوری و کیفیت بخشی نمایشگاه است بنابراین اگر در غرفه‌ها محصولی نامناسب و یا فاقد مجوز ارائه شود توسط این کمیته جمع آوری می‌شود.
کاظمی‌نسب خاطرنشان کرد: تاکید ویژه بر بخش عترت و درایت وجه تمایز یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با سایر نمایشگاه‌های قرآنی است که مسئولیت آن را آستان قدس رضوی بر عهده گرفته و با توجه به 3 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی اختصاص یافته به غرفه‌های آستان قدس رضوی، بخش عترت و درایت پررنگ‌ترین بخش نمایشگاه یازدهم خواهد بود.
وی با اشاره به گسترش حضور موسسات قرآنی، تشکل‌های مردم نهاد در نمایشگاه یازدهم افزود: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با حمایت دولتی و اجرای بخش خصوصی و مردمی برگزار می‌شود و امسال میزان حضور آثار موسسات قرآنی و تشکل‌های مردمی رشد دو برابری داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.