قدس آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ رضوی گفت: رویکرد مدنظر ما برای نمایشگاه قرآن و عترت امسال توجه به بحث نوآوری و پرهیز از تکرار نمایی و روزمرگی در نمایشگاه است.

رویکرد نمایشگاه قرآن و عترت امسال توجه به بحث نوآوری و پرهیز از تکرار نمایی و روزمرگی بوده است

به گزارش قدس آنلاین، سیدسعید سرابی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که پیرامون برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بود، اظهار داشت: رویکرد مدنظر ما برای نمایشگاه قرآن و عترت امسال توجه به بحث نوآوری و پرهیز از تکرار نمایی و روزمرگی در نمایشگاه است که با تبیین کمیته امور محتوایی نمایشگاهی و در قالب برگزاری نشست‌های نقد و بررسی نمایشگاه‌های سنوات گذشته، پیگیری می‌شود.
وی افزود: وقتی یک فعالیت 10 سال به‌طور مستمر برگزار شود در معرض آسیب تکراری بودن محتوا قرار می‌گیرد اما اصلاً موافق برگزار نشدن نمایشگاه در یک سال برای برگزاری آن با کیفیت بهتر در سال آینده‌اش نیستیم و بررسی نتایج ارزیابی نمایشگاه‌های گذشته برای رفع مسئله، نبود جلوه‌های نوآورانه را در برنامه داریم.
سرابی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی پایه‌ریزی طرح نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد 2017 تصریح کرد: پیگیری‌ها از هم‌اکنون آغاز شده و تابستان امسال کمیته‌های اجرایی مشخص و طراحی موضوعات برگزاری نمایشگاه با تمایزات ویژه‌ای از جمله تاکید بر معرفی ظرفیت دیپلماسی فرهنگی مشهد انجام می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ رضوی درباره اعتبارات تخصیص یافته برای یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: مجموع اعتبارات در حوزه دبیرخانه نمایشگاه کمتر از 5 میلیارد ریال است که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد‌، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها تامین و پرداخت می‌شود.
سرابی با بیان اینکه فضای فعالیت‌های قرآنی در استان خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور موقعیتی ممتاز دارد افزود: در حوزه تبلیغات شهری نمایشگاه قرآن و عترت، شهرداری اقدامات لازم را انجام داده علاوه بر این در دیدار با نماینده ولی فقیه، ایشان تاکید ویژه به تسهیل رفت‌وآمد شهروندان به ویژه مناطق حاشیه شهر به نمایشگاه را داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ رضوی خاطرنشان کرد: براساس گفته نماینده ولی فقیه در مشهد، با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی در هفته آخر ماه مبارک رمضان نمایشگاهی شامل منتخب موضوعات و آثار نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت و در سطح کمی کوچکتر در محل عرصه میدان شهدا و یا باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
وی درباره یکی از تفاوت‌های امسال نمایشگاه نسبت به دوره‌های گذشته اظهار داشت: امسال بخش بین‌الملل نمایشگاه به دو بخش تفکیک شده ‌که در بخش قرآن و فرهنگ ملل اسلامی دانشجویان جامعه المصطفی العالمیه از 27 کشور دنیا فرهنگ قرآنی ملل اسلامی خود را عرضه می‌کنند‌.
سرابی افزود: بخش دیگر در ارتباط با حضور هنرمندان خارجی از 6 کشور نظیر هندوستان، سوریه، پاکستان و عراق است که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش بین‌الملل یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.