۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 393845

مرکز حقوقی اسرائیل، شرکت بوئینگ آمریکا را تهدید کرده است که به خاطر قرارداد فروش هواپیما به ایران، از این شرکت شکایت خواهد کرد.

اسرائیل، بوئینگ را تهدید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مرکز حقوق اسرائیل، شرکت بوئینگ را تهدید کرده است که اگر قرارداد فروش هواپیمای مسافربری به ایران را نهایی کند، از این شرکت شکایت خواهد کرد.

مرکز حقوق اسرائیل خود را نماینده صدها خانوار قربانیان حملات تروریستی می داند، حملاتی که دادگاه های آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران را حامی اصلی آن دانسته و تهران را به خاطر این حملات محکوم به پرداخت میلیاردها دلار غرامت کرده است.

این نهاد غیر دولتی مدعی شد: ایران باید پیش از خریداری هواپیماها، بدهی خود را بابت غرامت حملات تروریستی پرداخت کند.

این نهاد اسرائیلی فعلا تصمیمی برای شکایت از شرکت ایرباس اروپا ندارد و همه تمرکز خود را بر روی شرکت‌های آمریکایی معطوف کرده است.

بوئینگ همچنین با حملات شدید تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا روبرو شده است که مخالف قرارداد فروش هواپیما به ایران هستند.

ایران روز سه شنبه رسما اعلام کرد که توافق با بوئینگ به صورت اساسی حاصل شده است و اکنون دولت آمریکا باید تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ کند. در صورت تصویب دولت آمریکا، این نخستین قرارداد ایران با بوئینگ از سال 1979 میلادی خواهد بود.

بر اساس قرارداد تنظیم شده، بوئینگ 100 فروند هواپیما به ایران خواهد فروخت. نیتسانا دارشان مدیر مرکز حقوق اسرائیل در این باره گفت: این مساله واقعا تعجب برانگیز است که شرکتی مثل بوئینگ وارد یک قرارداد تجاری با تهران شود.

بوئینگ نسبت به تهدید این نهاد اسرائیلی موضع گیری نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.