همسو با سیاست‌های افزایش برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی، سکوی فاز ١٧ پارس جنوبی با ظرفیت ٥٠٠ میلیون فوت مکعب پنجشنبه، ٣ تیرماه از یارد بندرعباس بارگیری می‌شود.

بارگیری سکوی فاز ١٧ پارس جنوبی فردا انجام خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، با پایان ساخت سکوی گازی فاز ١٧ پارس جنوبی، عملیات بارگیری این سکو با ظرفیت ٥٠٠ میلیون فوت مکعب (پنجشنبه، ٣ تیرماه) از یارد بندرعباس آغاز می‌شود.

بابک عباسپور، مدیرعامل شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس در این باره گفت: با پایان ساخت این سکو از سوی متخصصان داخلی از خروج ٨٥ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

وی همچنین وزن این سکو را ٢ هزار و ٥٠٠ تن اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این سکو روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی استحصال می‌شود. 

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با دارا بودن پنج هزار نیرو و حدود چهار دهه فعالیت با مساحتی بالغ بر یک هزار و ١٠٠ هکتار ازجمله ٣٨٠ هکتار حوضچه آرامش، با هدف تعمیر انواع شناور، طراحی، ساخت و نصب انواع سازه‌های فراساحلی در ٣٧ کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.

شرکت‌های زیرمجموعه ایزایکو نیز شامل صنایع کشتی سازی بحر گسترش هرمز، صنایع کشتی سازی ندیم گسترش هرمز، مبین سازه گستر خلیج فارس، گروه تأمین تجهیزات شفق هرمز، عظیم گسترش هرمز و بحر گسترش هرمز اعلام شده‌اند. 

 هدف از اجرای پروژه‌های فاز ١٧ و ١٨ تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠  هزار بشکه میعانات گازی و ٤٠٠ تن گوگرد است. 

فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی از سوی کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سهم ٤٨ درصد به عنوان رهبر کنسرسیوم، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) با سهم ٣١ درصد و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی (IOEC) به عنوان پیمانکار بخش دریا با سهم ٢١درصد در دست اجراست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.