قدس آنلاین-اراک-  الهه موحد: نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش کادر درمانی گفت: همتی که دوستان ما در عرصه درمانی دارند قابل ستایش است و همین موضوع باعث پیشرفت روزافزون مجموعه درمانی استان مرکزی می‌شود

تقویت اقدام خیرین در حوزه سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آیت‌الله محسن اراکی دربازدید از ساختمان در حال ساخت بیمارستان ولی‌عصر(عج) اراک با اشاره به اهمیت کار کادر پزشکی در بیمارستان اظهار داشت: مسئله درمان در دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است به‌ طوری که می‌توان گفت یکی از بدترین گرفتاری‌های موجود در زندگی انسان درگیر بودن با درمان و بیماری است.

وی افزود: برترین اولویت در جامعه دو مسئله امنیت و درمان هستند و در شریعت ما هیچ الویتی از این دو مبحث جایگاه مهم‌تری ندارد چرا که اینها نخستین الویت‌هایی است که باید در جامعه تامین شود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جامعه سالم و دارای امنیت قطعا رو به پیشرفت و موفقیت سیر می‌کند و اگر ما در جامعه این دو اصل را رواج دهیم، در راستای تأمین اقتصاد، آموزش، پیشرفت علمی و دیگر موارد گامی موثر برداشته‌ایم. ا

اراکی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های استان مرکزی سلامت کادر درمانی از گذشته تا به حال بوده است همچنین از نعمت وجود پزشکانی متعهد و مقید حتی با مذهب‌های غیر اسلام برخوردار هستیم.

اراکی ادامه داد: مسئله اخلاق و برخورد خوب در عرصه پزشکی امری بسیار مهم است و تامین اخلاقی بیمار از واجبات این عرصه است. وی خاطرنشان کرد: موارد بسیاری در کادر درمانی مشاهده شده که برخورد مناسبی با بیمار نداشته‌اند و این برخورد را سبب کمبود نیرو، فشار بالای کادر درمانی و زحمات مداوم پرستاران و تمام مادر درمانی میدانیم در غیر این صورت برخورد جدی صورت می‌گیرد و پی‌گیر رفع این مسئله در مراکز درمانی هستیم.

وی عنوان داشت: شیوه خدمات‌رسانی ما در این عرصه نباید مانند کشورهایی باشد که به آفریدگار یکتا اعتقادی ندارند زیرا استعدادها و عقاید کشور ما در راستای اسلام و بسیار پربار است که اگر به نحو احسن مدیریت شود قطعا به درجات بالایی خواهیم رسید.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی استانی خیرپرور است باید در امر مشارکت خیران تلاش کنیم همچنین در ایام گذشته دانش‌آموختگان بسیاری از محل موقوفه‌ها تامین شده‌اند زیرا در گذشته بودجه مخصوصی برای آموزش و پروش و تعلیم و تعلم در نظر گرفته نمی‌شد و این بودجه‌ها از طریق موقوفه‌ها و خیران تقبل می‎شد.

اراکی ادامه داد: اینکه جامعه احساس کند که مسئولیت ارائه خدمات به عهده دولت است و دیگر افراد وظیفه‌ای ندارند تصوری غلط بوده و اصولا امر مدیریت جامعه مشترک است و برای رسیدن به یک جامعه مطلوب باید بین دولت و مردم همکاری وجود داشته باشد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.