سخنگوی رسمی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه درباره پیامدهای تجاوزات مکرر صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی، نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در این مسجد هشدار داد.

 هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای هتک حرمت مسجد الاقصی/اجرای ۱۵ عملیات مقاومت در هفته گذشته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسانه های خبری فلسطین، «یوسف المحمود» با هشدار نسبت به پیامدهای تجاوزات مکرر صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی، گفت که تجاوز علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در راستای طرح کابینه رژیم اشغالگر برای هدف قرار دادن اراضی دولت فلسطین و فلسطینیان به خصوص هدف قرار دادن مقدسات و چهره های دینی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد که مسجد الاقصی با تمامی آنچه که در داخل و خارج از آن قرار دارد، یک مسجد اسلامی است و به تمامی فلسطینیان، اعراب و مسلمانان تعلق دارد و بر این اساس هر گونه آسیب رسانی به این مسجد تجاوز علیه حقوق دینی، سیاسی و تاریخی است.

سخنگوی رسمی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول کامل تجاوزات مستمر علیه مسجد الاقصی و سلامت شهروندان و نمازگزاران فلسطینی دانست.

نظامیان صهیونیست امروز دوشنبه نیز برای دومین روز متوالی ضمن یورش به مسجدالاقصی با جوانان فلسطینی درگیر شده و درهای مصلای قبلی را بستند.

نظامیان صهیونیست بعد از یورش به مسجد الاقصی درهای مصلای قبلی را بستند و با جوانان فلسطینی درگیر شدند.
روز گذشته نیز به دنبال یورش گروهی از شهرک نشینان مسلح به صحن های مسجد الاقصی، درگیری خشونت باری بین نیروهای اشغالگر و نمازگزاران فلسطینی حاضر در مسجد به وقوع پیوست.

همچنین روز گذشته در پی تیراندازی نیروهای اشغالگر اسرائیل و شلیک گلوله صوتی و پلاستیکی تعدادی از نمازگزاران زخمی شده و تعدادی از آنها نیز بازداشت شدند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل هر روز در محله ها و خیابان های قدس اشغالی استقرار پیدا کرده و موانع نظامی در کوچه ها و خیابان های بخش قدیمی قدس قرار داده اند.

نگرانی تل آویو از حمله ناگهانی و گسترده مبارزان قسام از طریق تونل ها

یک مسئول نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرماندهان ارتش صهیونیستی نگران سناریوی احتمالی حمله ناگهانی و گسترده شمار زیادی از مبارزان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از طریق تونل های مقاومتی هستند.

این مسئول صهیونیستی خاطر نشان کرد که ارتش صهیونیستی نگران حمله ناگهانی  100 مبارز قسامی از طریق تونل های مقاومتی و انتقال میدان جنگ از نوار غزه به داخل فلسطین اشغالی سال 1948 و شهرک های صهیونیست نشین است.

وی تصریح کرد که ارتش صهیونیستی به تلاش های مستمر خود برای مقابله با این سناریوی احتمالی و جلوگیری از وقوع آن با توسل به ابزارهای مختلف ادامه می دهد.

این مسئول صهیونیستی خاطر نشان کرد که فرماندهان قسام به صورت سازمان یافته و تحت امر یک فرمانده کل فعالیت می کنند و حکم یک نیروی نظامی کامل در نوار غزه را دارند که با سازماندهی و نظم بالا عملیات های خود را اجرا می کنند.

وی افزود حماس تلاش زیادی برای انتقال میدان جنگ به داخل فلسطین اشغالی انجام می دهد و آماده تحقق این امر در نزدیک ترین زمان ممکن است.

اجرای 15 عملیات مقاومت در هفته گذشته

یک گزارش صهیونیستی فاش کرد که هفته گذشته عملیات های مقاومت در اراضی اشغالی فلسطین افزایش داشته است.

در این گزارش که پایگاه صهیونیستی «صدای یهود» منتشر کرد، آمده است که فلسطینیان طی هفته گذشته 115 مورد عملیات اعم از تیراندازی، شلیک گلوله، پرتاب کوکتل مولوتف و سنگ به سمت خودروهای نظامی و شهرک نشینان انجام داده اند که در نتیجه آن 7 صهیونیست زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته یک نظامی صهیونیست در نتیجه تیراندازی از سوی فلسطینیان در نزدیکی گذرگاه الانفاق واقع در حد فاصل بین دو شهر بیت لحم و قدس اشغالی زخمی شد.

این در حالی است که تعداد شهدای انتفاضه قدس به 221 تن افزایش یافته است که 13 تن از آنان در شهر نابلس به شهادت رسیده اند.

فلسطینیان ساکن کرانه باختری و بیت المقدس از یکم ماه اکتبر سال گذشته در اعتراض به تشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی و در راس آنها مسجد الاقصی به خیابان ها ریخته و انتفاضه عظیم را به راه انداخته و توانسته اند با اجرای عملیات های سلحشورانه و بهره گیری از تاکتیک های جدید مبارزاتی از جمله حمله با سلاح سرد و تیراندازی و غیره ده ها اسرائیلی را به هلاکت برسانند و صدها تن دیگر را زخمی کنند.

حماس: حمله به مسجد الاقصی، تجاوزی خطرناک علیه مقدسات فلسطین است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که حمله امروز صبح نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و نمازگزاران و معتکفین در داخل آن و محروم کردن هزاران فلسطینی از نمازخواندن در این مسجد، تجاوزی خطرناک علیه ملت و مقدسات فلسطین است.

سخنگوی جنبش حماس در بیانیه ای مطبوعاتی اظهار داشت که تجاوز امروز اشغالگران صهیونیست به مسجد الاقصی در چارچوب ادامه جنایت ها علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آنان است.

فوزی برهوم تصریح کرد که ادامه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با دشمن صهیونیستی و اقدامات این تشکیلات برای سرکوب انتفاضه قدس، مقاومت و مدافعان مسجد الاقصی و از طرفی هم اوضاع حاکم بر کشورهای اسلامی و عربی و کوتاهی آنان در قبال مساله فلسطین، این رژیم را بیش از پیش به ادامه جنایت ها علیه ملت و مقدسات فلسطین تشویق می کند.

برهوم افزود که ملت فلسطین به نیابت از سراسر امت اسلام به هر قیمتی که شده،  به دفاع از مسجد الاقصی ادامه می دهد. وی همچنین اظهار داشت که فلسطینیان همچنان انتفاضه قدس را به پیش برده و روز به روز دامنه آن را گسترده تر می کنند و دشمن صهیونیستی هرگز نمی تواند سیاست ها و توطئه های خود بر علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین را به مرحله اجرا برساند.

این در حالی است که در حمله امروز صبح نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی به ویژه مصلای قبلی، شماری از نمازگزاران زخمی شده و عده ای نیز بازداشت شدند. اشغالگران صهیونیست پس از حمله به مسجد الاقصی به سمت نمازگزاران و معتکفین در این مسجد گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی در حالی که مانع از ورود آزادانه فلسطینیان به مسجد الاقصی برای عبادت در داخل آن می شود، به راحتی زمینه را برای تعرض شهرک نشینان تندرو یهودی به این مسجد فراهم کرده و فلسطینیانی که بخواهند سد راه آن ها شوند را بازداشت می کند.

احمد بحر سازمان ملل را به اقدام برای رفع محاصره غزه فراخواند

احمد بحر معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین از سازمان ملل متحد خواست تا دست به اقدام جدی و سریع برای رفع محاصره نوار غزه بزند.

وی هشدار داد که سفر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد به غزه در راستای تلاش برای ازسرگیری مذاکرات سازش به نفع رژیم صهیونیستی و مهار انتفاضه الاقصی و نجات این رژیم از باتلاقی است که در آن گرفتار شده است.

بحر همچنین سکوت مجامع بین المللی و موسسات سازمان ملل در قبال جنایت استمرار محاصره غزه که بیش از 10 سال است به طول کشیده است، محکوم کرد.

وی تصریح کرد: بهتر بود سازمان ملل و موسسات آن به جای مشارکت در توطئه های بین المللی علیه غزه و سکوت در برابر محاصره آن، برای رفع محاصره ظالمانه بر نوار غزه تلاش نمایند.

در همین رابطه، ترکیه ادعا کرده که با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محاصره نوار غزه برداشته خواهد شد اما نخست وزیر این رژیم که در رُم بسر می برد، اعلام کرد که حتی بعد از توافق با ترکیه محاصره دریایی غزه ادامه می‌یابد.

بر اساس توافقنامه جدید، شرط سوم ترکیه که لغو کامل محاصره غزه بود، به شکل تسهیل در ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه قید شده است، بدین شکل که کمک‌های انسان‌دوستانه ابتدا به بندر اسرائیلی «اشدود» رفته و پس از بازرسی به غزه انتقال داده خواهد شد.

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند که دبیر کل سازمان ملل متحد فردا سه شنبه طی سفری چند ساعته وارد نوار غزه می شود تا در جریان نحوه اجرای پروژه های سازمان ملل قرار گرفته و از موسسات وابسته به آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا" بازدید کند.

عدنان ابو حسنه مدیر رسانه ای آنروا خاطر نشان کرد که بان کی مون راس ساعت 8 صبح از طریق گذرگاه بیت حانون (ایرز) در شمال غزه وارد این منطقه خواهد شد و پس از بازدید از پروژه های آنروا و موسسات آن در غزه، راس ساعت 12 ظهر این منطقه را ترک خواهد کرد.

ابو حسنه تصریح کرد که بان کی مون به محض ورود به غزه از بیمارستان قطری در شمال باریکه غزه بازدید خواهد کرد و پس از آن در مقر ریاست آنروا در غزه حضور پیدا خواهد کرد. وی در جریان این سفر همچنین در یکی از مدارس آنروا در غرب شهر غزه سخنرانی می کند.

این سفر بان کی مون در راستای سفر دو روزه وی به اراضی اشغالی فلسطین صورت می گیرد و وی در جریان آن به کرانه باختری و شهر رام الله و در ادامه به فلسطین اشغالی هم سفر می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.