۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 399018

محمدرضا محمدمرادی

مردم همچنان سرباز انقلاب و ولایت اند

انتشار فیش های حقوقی نجومی در کشور، شوکی بزرگ به جامعه وارد کرده و مردم را در بهت فرو برده است. 

این بهت و حیرت زمانی بیشتر به چشم می آید که در گوشه و کنار کشور افرادی هستند که نان شب ندارند و در تأمین ضروریات زندگی خود درمانده اند و در این وانفسای بحران اقتصادی که چندین سال است گریبان مملکت را فراگرفته و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بر رفع این مشکلات تأکید فراوانی داشته و دارند، دریافتی نجومی برخی مدیران به بهانه های واهی، انگیزه، رغبت و امید را از مردم گرفته است.

اخبار اختلاس های کلان و پاداش های هنگفت در دستگاه های مختلف کشور، دریافت حقوق های نجومی غیرمتعارف برخی مدیران علاوه بر اینکه عملکرد دولت ها را به زیر سؤال برده است، چهره ای نازیبا از دولتمردان در کشور و حتی دنیا منتشر می سازد و این اخبار و رویدادها با شعار فقرزدایی و حذف اختلاف طبقاتی 37 ساله انقلاب اسلامی در تضاد است و آرمان های انقلاب اسلامی در مبارزه با فساد و گسترش عدالت اجتماعی را زیر سؤال برده است.

حال که اینگونه پیش آمده، لازم است که دولت، قوه قضائیه، رئیس مجلس و نمایندگان شورای اسلامی و دیگر مسئولان، درآمدهای عمومی ادارات اعم از تأمین اجتماعی، امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد، دادگستری ها، شهرداری ها، بیمارستان ها و ... در یک حساب دولتی جامع و کامل، متمرکز نمایند و از دسترسی مدیران داخلی همانند مدیران ادارات، معاونین و ذیحسابان خارج شود و بودجه عمومی و مورد نیاز دوایر بر حسب نیاز سالانه و بر اساس نرخ تورم به ادارات تزریق شود.

حقوق کارکنان دولت اعم از مدیران، معاونان و دیگر کارمندان با توجه به سوابق کاری، میزان تحصیلات، شرایط و محیط کار، لیاقت و شایستگی و ...، در حد معمول پرداخت شود و سعی و تلاش جدی برای یکسان سازی حقوق و مزایا صورت گیرد نه اینکه حقوق برخی مدیران جهش یافته و کارکنان زیردست آنها حقوقی زیر خط فقر داشته باشند.

دریافت حق جلسات، مأموریت، اضافه کاری و ... حقی است قانونی، اما نه اینکه تنها یک بند از حقوق و مزایای برخی نوردیدگان، از تمامی حقوق چندین خانواده ایرانی بیشتر باشد، چرا که اینگونه موارد تنها منجر به افزایش فاصله طبقاتی شده و فساد را روز به روز در جامعه بیشتر خواهد کرد و رغبت و میل مردم به دولتمردان کمتر و کمتر خواهد شد و انقلابی که با خون مردم مستضعف بنا نهاده شده، مدیرانش راه خود را از این مردم جدا کرده و اشرافی گونه زندگی می کنند و در ته دل خود به ریش مردم نیز خواهند خندید!!

طبیعتاً رخ دادن چنین اتفاقاتی در حساس ترین برهه زمانی بعد از وقوع انقلاب اسلامی، میل مردم به مشارکت در فعالیت های اجتماعی – سیاسی همچون انتخابات، راهپیمایی ها و ... را کمتر خواهد کرد.

مسئولین ارشد نظام بایستی با افراد سودجو، رانت خوار، سوء استفاده گر، مخلان اقتصادی و تیمهای مافیای اقتصادی به شدت برخورد کرده و قوه قضائیه بدون اغماض با این افراد برخورد کرده و آنان را به سزای اعمال خود برسانند و دست آنان را از دست درازی به اموال ملت و بیت المال کوتاه نمایند و دلگرمی و امید را به مردمی که با تمام وجود در طول 8 سال از کیان ایران اسلامی دفاع کردند، بازگردانند.

اما با این وصف مردم ایران اسلامی هنوز سرزنده، قوی، انقلابی، پیرو ولایت مطلقه فقیه هستند و دشمنانی که چشم امید به اختلافات داخلی جمهوی اسلامی ایران دارند، با حضور همیشه در صحنه ملت غیور ایران اسلامی ناامید و مأیوس تر از همیشه خواهند شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.