قدس آنلاین: امام جمعه مشهد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نقطه اتصال زندگی ما به پروردگار است، گفت: هنوز اقدام و عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی دیده نشده است.

اقتصاد مقاومتی نقطه اتصال زندگی ما به پروردگار است/حضور مشترک دختر و پسر در یک رویداد ورزشی پسندیده نبود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، با عرض تبریک عید سعید فطر، عید بندگی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مردم مومن با خلوص نیت و توجه ویژه نماز عید سعید فطر را روی فرش حرم مطهر امام رضا(ع) اقامه کردند.
وی افزود: در مقدمه هر دعا آرزو وجود دارد و انسان اگر آرزویی دارد حاجتش را از خدا می خواهد و در آرزو امید هم هست زیرا اگر نباشد دعا هم معنا ندارد و باید خواسته انسان از خدا شدنی باشد.
خطیب نماز عید سعید فطر مشهد با بیان اینکه باید بدانیم که چه چیزی از خدا می خواهیم، خاطرنشان کرد: خیری که خداوند می داند را قبول کنیم، زیرا انسان دو مرحله گذار و ثبات دارد که در هر دو زندگی است و ذات مقدس پرودگار خیر و شر در همین دنیا قرار داده و بهشت مصفای اخلاق، انسانیت، زهد و پاکی را قرار داد که پیغمبر(ص) و اهل بیت ایشان وارد شدند.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: خداوند متعال پیغمبر(ص) و اهل بیت ایشان در خوش گذرانی، پول، داشتن امکانات مادی وارد نکرد بلکه در تقوا، زهد، پاکیدتینت، خلوص نیت و حفظ شهوت وارد کرد.
وی تاکید کرد: آنچیزی که در آخرت هست لذت، باغ، جنت، مقام قرب الهی و زندگانی ای بهشتی است.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در سحرگاه 19 رمضان سال 40 هجری قمری فرمود فرت و رب الکعبه و به خدای کعبه رستگار شد، بیان کرد: امروز روز اول تشکیل پرونده ما پس از یک ماه بندگی بود و امروز عید به دنیا آمدنمان است و مراقب باشیم که پرونده و نامه اعمالمان آلوده نشود و قدر العفو گفتن های شب های قدر را بدانیم، زیرا در این شب ها پاک شدیم پس مراقب باشیم که دوباره آلوده به گناه نشویم.
آیت الله علم الهدی گفت: در ماه مبارک رمضان روزه و مناجات داشتیم و بزرگترین دستاورد این ماه مبارک اتصال به خدا و دوری از غیرخدا است و در زندگی اجتماعی همه به هم متصل هستیم و باید مراقب باشیم که از این مسیر خارج نشویم.
وی با بیان اینکه تنها مردمی در روی کره زمین هستیم که غیرخدا را بریدیم، افزود: استکبارستیزی ما روی کره زمین استکبار را قدم به قدم عقب برده و باید در عرصه فرهنگی هم جامعه را از غیرخدا جدا کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: حوزه فرهنگی زمانی مطلوب است که گناه به چشم نخورد و بی حجابی مظهر نافرمانی خدا است و زندگی اجتماعیمان آلوده به گناه می شود.
آیت الله علم الهدی با اشارهدبه اینکه اگر در حوزه فرهنگ ضعیف باشیم به این معنا است که در حوزه اجتماعی غیرخدا را نبریدیم، گفت: مسئله کنسرت حاشیه ای ابتزال آفرین دارد و بدتر آن است که در سرزمین امام هشتم(ع) اجرا شود، زیرا نه تنها خوشی ندارد بلکه آلودگی هم دارد و هلاوتی شیطانی دارد.
وی با انتقاد از حضور مشترک دختر و پسر در فضای ورزشی، افزود: کار مقدسی که با ابتذال همراه شد حرام است و در ورزش قهرمانی دختر و پسر کنار هم بالا و پائین پریدند و این اتفاق ناخوشایند در ماه مبارک رمضان صورت گرفت که تاسف بار بود.
خطیب نماز عید سعید فطر مشهد با بیان اینکه در حوزه فرهنگی اگر زندگیمان مسیرغیرخدایی داشته باشد آلوده می شویم، عنوان کرد: کنسرت ناصحیح مسیر ورود به ابتذال است.
آیت الله علم الهدی در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسیر اقتصاد بیان شد و اقتصاد مقاومتی نقطه اتصال زندگی ما به پروردگار است و اگر به آنچه که خدا قائل شده پذیرا باشیم خدایی عمل کرده و به دشمن پشت کرده ایم و به خدا وصل شده و غیرخدا را بریده ایم.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اشاره به اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی داشتند، تاکید کرد: شعار دادن دیگر بس است، اما متاسفانه روی اجناس تبلیغاتی جنس وارداتی شعار اقدام و عمل را نوشتند، آیا این دهن کجی به فرمان ایشان نیست؟
نماینده ولی فقیه در خراسان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه اشتغال، خاطرنشان کرد: بیکاری و مشکلات فعلی همچون تعطیلی کارخانه ها نتیجه عدم توجه به این شعار معظم له بوده و هنوز اقدام و عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی دیده نشده است.
آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه دستور مقام معظم رهبری هم برای دولت و هم ملت بود، گفت: باید پشت پا به واردات خارجی بزنیم و به دنبال تجملات خارجی نرویم، زیرا این معنای اقدام و عمل حقیقی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.