نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: عید فطر نماد امت واحده اسلامی است که باید به این مهم بسیار توجه شود.

عید فطر نماد امت واحده اسلامی است / فتنه گران از دولت خارج شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز عید سعید فطر تاکید کرد: عید فطر یکی از نمادهای امت واحده اسلامی است.

وی ادامه داد: در ادبیات دینی ما عنوانی وجود دارد به نام امت واحده اسلامی یا امت مسلمین که دارای بار فراوان و معنی بسیار است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: این اجتماع عید فطر مسلمانان در عید فطر نماد امت واحده اسلامی است.

آیت الله ایمانی افزود: با تمامی اختلافات در تفکر و اندیشه در عید فطر تمام مسلمانان در کنار هم قرار می گیرند.

وی گفت: حفظ وحدت امت اسلامی حقی به گردن مسلمانان است که باید مد نظر قرار داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: مسلمانان از گذشته های دور در کنار یکدیگر قرار داشتند و متحد بودند و این اختلافات امروز مصنوعی است.

آیت الله ایمانی ادامه داد: اختلافات و مشکلات موجود طبیعی نیست و این حرکت استکبار و دشمنان است که برای مقابله با این وضعیت نخبگان عالم اسلام باید فعالیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: البته خود نخبگان نیز باید از وابستگی به استکبار دوری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امروز منطقه، گفت: آمریکا به دنبال ایجاد فضایی آرام برای اسرائیل است که برای مقابله با این حرکت هیچگاه نباید قبله اول مسلمین فراموش شود.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: در داخل کشور نیز کسی نباید بلندگوی حمایت از اسرائیل و فتنه شود که متاسفانه با گذشت چندین سال از فتنه برخی به دنبال آن هستند.

وی تصریح کرد: باید فکری برای وابستگان به فتنه که امروز در دولت حضور دارند و یا در دانشگاه ها مشغول هستند داشته باشیم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت خشکسالی فارس نیز گفت: استان برای ۹ سال پیاپی در خشکسالی قرار دارد و میزان بارندگی امسال از متوسط ۲۰ درصد کمتر است.

آیت الله ایمانی ادامه داد: مسئولین باید به فکر تولید آب با استفاده از روش های مختلف از جمله جلوگیری از خروج روان آب ها از استان باشند و با استفاده از روش های علمی آب تولید کنند.

وی تصریح کرد: بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است که در این راستا نیز مسئولین کشاورزی استان باید چاره اندیشی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.