تیم های ملی فوتبال فرانسه و پرتغال یکشنبه شب دیدار نهایی رقابتهای یورو ۲۰۱۶ را برگزار می کنند تا به یک ماه هیاهوی هیجان انگیز پایان دهند.

گزارش قدس آنلاین از یک فینال جذاب/ جام روی دست کدام کاپیتان؟

به گزارش قدس آنلاین، رقابتهای یورو 2016 با تمام جذابیت هایی که داشت به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده است. ساعت 23:30 روز یکشنبه تیم های ملی فرانسه و پرتغال دیدار نهایی را برگزار می کنند تا تیم برنده جام را بالای سر ببرد.

پیش از برگزاری این بازی بسیاری از کارشناسان شانس را برای تیم فرانسه بیشتراز حریف می دانند. برخورداری از امتیاز میزبانی از یک سو و کیفیت بالایی که این تیم در کار گروهی از طرف دیگر به نمایش گذاشته است باورها را به سمت این تبم برده است.

در طرف دیگر تیم ملی پرتغال حضور دارد که تا حدی با چاشنی شانس گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت. پرتغالی ها در دور مقدماتی حتی یک برد هم کسب نکرند و با سه تساوی متوالی و به لطف قانون صعود بهترین تیم های سوم گروههای مختلف توانستند خود را به مرحله بعد برسانند. این تیم دو دیدار مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی نیز در وقت معمول کاری از پیش نبرد تا با 5 تساوی (در وقت های قانونی بازی) و ثبت رکوردی عجیب راهی نیمه نهایی شود. دراین مرحله بود که پرتغال تا حدی خودی نشان  داد و با درخشش کریستیانو رونالدو از سد ولز گذشت تا به فینال این دوره از جام ملت های اروپا صعود کند.

اکنون دو تیم در ایستگاه پایانی هستند. امیدهای پرتغال به کریستیانو رونالدو است که خود اعتراف کرد فتح یورو رویایی همیشگی اش بوده است. بازگشت په په به تمرینات گروهی نیز شرایط را برای این تیم بهتر کرده است و پرتغال می تواند با روحیه ای بهتر به میدان بیاید.

اما فرانسوی ها با اتحادی مثال زدنی خود را به فینال رسانده اند و هرگز دوست ندارند در خانه جام از دست بدهند. آنتون گریزمان بدون شک ستاره خط حمله این تیم برای بازی یکشنبه شب شرایط سختی را برای پرتغال رقم خواهد زد.

در کنار وی اولیویه ژیرو نیز حضور دارد که در این تورنمنت خوب بازی کرد. فرانسه به این دو بازیکن ختم نمی شود و در خط میانی هم پوگبا و پایت فوق العاده هستند. به نظر می رسد دست کم روی کاغذ شانس خروس ها بیشتر است.
بهر روی این بازی مهیج میلیون ها بیننده تلویزیونی را در سراسر جهان معطوف خود خواهد کرد و باید  دید آیا کریستیانو رونالدو به رویای خود دست پیدا می کند یا گریزمان و رفقا جشن بزرگی را برای خروس ها برپا خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.