کره جنوبی اعلام کرد که آزمایش یک فروند موشک بالستیک کره شمالی که امروز شنبه از یک زیردریایی شلیک شد، عملکرد مناسبی نداشته و ناموفق بوده است.

آزمایش موشک بالستیک کره شمالی ناموفق بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ستاد کل ارتش کره جنوبی روز شنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: این موشک نتوانسته است طبق برنامه تا سطحی که لازم بوده ارتفاع بگیرد و پس از انفجار به دریا سقوط کرده است.
این ستاد در بیانیه ای خود می افزاید: موشک بالستیک مذکور که «اس ال بی ام» هم خوانده می شود اصولا باید سطح پروازی بالایی داشته باشد که در این مورد چنین اتفاقی روی نداده است.
منابع نظامی کره جنوبی امروز اعلام کرده بودند که کره شمالی در تازه ترین آزمایش موشکی خود یک فروند موشک بالستیک را راس ساعت 11:30 دقیقه ظهر (به وقت محلی) از اطراف بندر «سینپو» در سواحل شرقی پرتاب کرده است.
در شرایطی که دولت ژاپن اعلام کرده است این پرتاب موقعیت امنیتی این کشور را به شدت در معرض خطر قرار می دهد، کره جنوبی نیز خواستار افزایش فشارها بر کره شمالی شده است.
توکیو نیز تاکید کرده است که دنیا نباید در مورد این آزمایش ها بی توجهی نشان دهد و شورای امنیت باید آن را محکوم کرده و قطعنامه ای در این خصوص صادر کند.
موشک به دنبال آن پرتاب شد که کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند، قصد دارند سامانه ضد موشک بالستیک «تاد» را در شبه جزیر کره مستقر کنند.
موشک امروز کره شمالی از یک فروند زیردریایی دو هزار تنی با نام «سینپو» پرتاب شد و گفته می شود در ارتفاع 10 کیلومتری منفجر شده و تکه های آن به دریا سقوط کرده است.
با وجود این گفته شده است که این اقدامات نشان می دهد که کره شمالی در پرتاب چنین موشک هایی از زیردریا به موفقیت هایی دست یافته است.
انتظار می رود که در صورت پیشرفت های فنی این کشور، چنین موشک هایی دستکم تا سه سال دیگر به طور انبوه در اختیار ارتش کره شمالی قرار گیرد.
این کشور بر اساس گزارش های منابع نظامی کره جنوبی پیشتر نیز در انجام چنین آزمایشی ناموفق بوده است.
کره شمالی به دلیل آزمایش هسته ای چهارم خود و شلیک پی در پی موشک، بویژه موشک های بالستک تحت شدیدترین تحریم های شورای امنیت سازمان ملل و برخی کشورهای از جمله آمریکا قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.