قدس آنلاین: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در تولید علم در چایگاه پانزدهم دنیا هستیم، اما در رتبه تکنولوژی هفتادم چهان هستیم که مناسب نیست و باید ارتباط تنگاتنگی میان صنعت و دانشگاه برقرار باشد.

باید ارتباط تنگاتنگی میان صنعت و دانشگاه برقرار باشد

به گزارش قدس آنلاین، حمید گرمابی در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در کشوری که زیرساخت‌های مناسب مالی فراهم نیست، به‌جای آنکه از مصرف کننده مالیات گرفته شود از تولید کننده می‌گیرند و این امر ضربه به تولید می‌زند.
وی افزود: نرخ سپرده بانکی در کشور ما جزو بالاترین قیمت‎های دنیا است، هرچند که کاهش یافته اما هنوز امکان رقابت با سایر کشورها میسر نیست و امیدواریم که این نرخ پائین‌تر بیاید.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم با اشاره به اینکه امیدواریم که نرخ سود به تدریج کامل‌تر شود، خاطرنشان کرد: طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشترین معطلی در بانک‌ها بوده که امیدواریم سرعت این گروه افزایش یابد  تا شاهد معطلی کمتر و بهره‌مندی بیشتر در حوزه فعالیت‌های اقتصادی باشیم.
گرمابی با بیان اینکه موضوع قاچاق کالا نگران‌کننده است، تصریح کرد: امیدواریم که میزان واردات و نرخ سود آنگونه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند باشد تا در تقویت حوزه اقتصاد هم موفق باشیم.
وی تأکید کرد: در نرخ ارز توازن برقرار نیست و این مهم صنعت را متضرر می‌کند و امیدواریم که نرخ ارز نیز به ثبات برسد و امکان رقابت سالم میسر گردد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خواستار ارتباط تنگاتنگ میان صنعت و دانشگاه شد و گفت: در تولید علم در چایگاه پانزدهم دنیا هستیم، اما در رتبه تکنولوژی هفتادم چهان هستیم که مناسب نیست و از علمی که داریم به درستی استفاده نمی‌شود و باید ارتباط تنگاتنگی میان صنعت و دانشگاه برقرار باشد.
گرمابی گفت: در آستانه سالگرد برجام انتقاداتی وارد آمده که منطقی نبوده و اگر منصفانه نگاه شود ثمرات آن دیده می‌شود، هرچند که برای نمود آن نیازمند گذر زمان هستیم؛ ایران در رتبه صنعت از 157 به 118 رسیده و میزان رشد صنعت نیز به 74 رسیده است که این موفقیت به واسطه ثمرات برجام بوده است.
وی افزود: 37 درصد از تولید ناخالص ملی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در کمیسیون صنعت مجلس دهم نیز آماده هرنوع همکاری‌ای با دولت در جهت پیشرفت در حوزه صنعت هستیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سعی شده که درصد اقتصاد خصوصی بیشتر شود، موضوعی که تاکنون موفق نبوده است و اقتصاد کشور یک سوم عمومی و دو سوم دولتی است و درصد کمی هم در حوزه عمرانی بوده است که هرگز متناسب نیست.
گرمابی تصریح کرد: اگر حجم بودجه عمرانی افزایش یابد می‌توان لرکان صنعت را از رکود خارج کرد و کمیسیون صنعت مجلس هم آماده هرنوع همکاری‌ای در جهت تقویت اقتصاد خصوصی است.
وی تأکید کرد: سالانه 1.2 میلیون نفر به آمار بیکاران کشور اضافه می‌شود که درصد زیادی از آن‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و متأسفانه شاهدیم واحدهای زیادی هستند که با 20 تا 30 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند که امیدواریم با حمایت دولت شاهد افزایش مسزان اشتغال هم باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.