در روزهای اخیر بحث های زیادی پیرامون واقعی بودن کودتا در ترکیه در فضای مجازی منتشر شده است.

 کودتا در ترکیه نمایشی بود یا واقعی ؟
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین ، کودتای ترکیه با ۲۰۸ کشته، ۱۴۹۱ مجروح و بیش از ۷۵۰۰ دستگیر شده نافرجام ماند و رجب طیب اردوغان و عدالت و توسعه همچنان قدرت را در این کشور در دست دارند. با وجود حجم قابل توجه کشته‌ها، مجروحین و دستگیرشدگان و البته خسارت‌های فراوانی که در جریان این کودتای نافرجام در شهرهای آنکارا و استانبول ایجاد شده، برخی از نمایشی بودن این کودتا سخن می‌گویند. نمایشی که به باور طرفداران این تئوری از سوی رجب طیب اردوغان برای مسدودتر کردن فضای سیاسی در این کشور صورت پذیرفته است. 

از سوی دیگر با توجه به تداوم اقدام نظامیان، تلفات مردمی و پیش بینی نشدن این کودتا توسظ مراکز مهم اطلاعاتی و مطالعاتی روی دیگر این مسئله یعنی واقعی بودن کودتا را به نمایش گذاشته است.

شما در این رابطه چه نظری دارید؟ آیا رجب طیب اردوغان پشت این کودتا بوده و یا این تلاش نافرجام نظامیان، حنگی حقیقی به شمار می رود که با حضور مردم در خیابان‌ها ناکام مانده است؟

نظرات خود را پایین همین خبر به صورت کامنت برای ما بنویسید. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوهی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 0
    صد در صد نمایشی بود وهیچ سنخیتی با کودتا نداشت یک حرکت از پیش طراحی شده مانند بازی خطرناک کودکان اتفاق افتاد که متاسفانه تعدادی کشته شدنداگر کودتا کار نظامیان بودچرا عده اندکی جریان را بوجودآوردند و بقیه همکارانشان به اصطلاع آن را سرکوب کردندو...اگر موضوع یک کودتای واقعی بود به این شکل با وجود این همه کشته شدگان ومجروحین اوضاع به این راحتی آرام نمی شدهمچنین تعداد7500نفر دستگیر نمی شد.ادامه ماجرا در آینده وهمچنین برخورد نظام فعلی ترکیه با به اصطلاح دستگیرشدگان هم به نوعی پرده از واقعی ویا نمایشی بودن ماجرا برمی دارد.
  • حميد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 0
    اردوغان داره يك فيلم رو كارگرداني مي كنه و به نظرم بايستي از عواقب عملش اطلاع داشته باشه اين حركتش باعث از بين بردن مخالفان و ادامه حكومت بي مزاحم در چند سال بعد رو خواهد داشت و به نظرم بعد ها مردم تركيه عليه دولت انقلاب خواهند كرد
  • حميد IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 1
    با توجه به ضرر اقتصادي تركيه اين كار اگر عمدي باشه بيشتر حماقته
  • علی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 0
    این یک بازی ونمایش بود تایک کودتا اگر نظامیان قصد کودتا داشتند چرا نجنگیدند و تسلیم شدنددستگیری برخی نشان مداد که هیچ خبری نداشند ولی تسویه حساب خوبی شد برای اردوغان
  • مهدی IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    اگر کودتا بود چرا اینترنت و موبایل قطع نبود