۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 403287

قدرت‌های اروپایی سعی می‌کنند به ابزارهای بهتری برای تعقیب تروریست‌ها و جلوگیری از اقدامات تروریستی از طریق فعالیتهای آنلاین آنها دست یابند.

اروپا به دنبال فناوری‌ اسرائیلی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد امنیتی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه تاکید کرد: قدرت‌های اروپایی به دنبال دستیابی به فناوری‌های اسرائیلی هستند تا با استفاده از آن بتوانند فعالیت‌های آنلاین تروریست‌ها را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند و مانع از اجرای حملات تروریستی شوند.

حمله هفته گذشته یک تونسی با کامیون در شهر نیس فرانسه و حمله یک مهاجر افغان با تبر به مسافران یک قطار در آلمان موجب افزایش نگرانی ها در اروپا شده است.

ژیل دو کرشوف هماهنگ کننده مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا در حاشیه یک کنفرانس اطلاعاتی در تل آویو تاکید کرد: چگونه می توانید به نشانه هایی از کسی دست یابید که هیچ ارتباطی با هیچ سازمان تروریستی و افراطی ندارد. من نمی دانم. این یک چالش است.

وی در ادامه تصریح کرد: از شرکت‌های اینترنتی خواسته شده است تا محتواهای ساختاری خود را که ممکن است از طریق آن فعالیت های تروریست ها شناسایی شود، رصد کنند ولی آنها نیز اعلام می کنند که حجم اطلاعات مبادله شده آنقدر وسیع و گسترده است که نمی توان به این راحتی فعالیت های آنلاین تروریست ها را شناسایی کرد.

این مقام اروپایی گفت: بنابراین شاید دخالت انسانی نیاز باشد. پس شما نمی توانید تنها به یک ماشین اجازه دهید تا این کار را انجام دهد. امیدوارم به زودی به راهکارهایی دست پیدا کنیم که خودکار بوده و بتواند فعالیت های مختلف از طریق شبکه های اجتماعی را زیر نظر قرار دهد.

وی افزود: به همین علت من الان اینجا هستم و به اسرائیل سفر کرده ام. ما می دانیم که اسرائیل به قابلیت های زیادی در عرصه سایبری دست پیدا کرده است.

نهادهای امنیتی اسرائیل تمرکز ویژه‌ای را بر روی شبکه های اجتماعی دارند. البته مقام‌های اسرائیلی اعلام نکرده‌اند که چگونه به این فناوری ها دست یافته‌اند ولی کارشناسان خصوصی بر این باورند که این روش‌ها برای اعلام هشدار در زمینه حملات احتمالی کافی خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.