قدس ‌آنلاین- بیرجند: نمایشگاه مهارت با هدف نمایش توانمندی بانوان در بیرجند افتتاح شد

نمایشگاه  توانمندی بانوان در بیرجند افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین دربیرجند،رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند نیز در حاشیه افتتاح نمایشگاه حرکت با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه نشان دادن مهارت بانوان و ایجاد مشاغل خانگی است اظهار داشت: نمایشگاه حرکت از امروز در بیرجند راه‌اندازی و تا پنجشنبه برای بازدید عموم مردم دایر است.

زهرا شاهرخی با اشاره به اینکه نمایشگاه حرکت از امروز در بیرجند افتتاح و تا پنجشنبه برای بازدید عموم مردم دایر است افزود: نمایشگاه حرکت شامل تولیدات بانوانی است که آموزش‌های لازم را در مراکز فنی و حرفه‌ای دیدنداند، همچنین در این نمایشگاه آثار 10 کارگاه آموزشی شامل 17 رشته و 35 حرفه آموزشی است.

رئیس مرکز فنی حرفه‌ای خوهران بیرجند گفت: ظرفیت هر کارگاه 24 نفر و افراد شرکت‌کننده در دوره‌ها بیشتر دختران دانش‌آموز، دانشجو و زنان سرپرست خانوار هستند.

شاهرخی افزود: استقبال دختران و بانوان از این و دوره‌های آموزشی مثبت بوده است، این آموزش‌ها به صورت دوره‌های 120 ساعته است و شرایط خاصی برای حضور در دوره‌ها وجود ندارد، تنها باید سن بالای 15 سال و مدرک تحصیلی راهنمایی داشته باشند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه آثاری از جمله قلم‌زنی روی مس، نمدمالی، سوزن‌دوزی، شمع‌سازی، نقاشی روی سفال، صنایع چوب، خطاطی، معرق چوب، طراحی روی چوب و صنایع مربوط به کشاورزی از جمله انوع اسانس‌ها، طب سنتی، و حرفه‌هایی که منجر به تولید محصول می‌شود، عرضه می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند گفت: نمایشگاه دستاورد با هدف نشان دادن مهارت بانوان با کمترین هزینه، درآمدزایی و ایجاد اشتغال خانگی راه‌اندازی و هر روز از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و عصرها از ساعت 17 تا 20 بر روی علاقه‌مندان باز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.