قدس ‌آنلاین- بیرجند: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در مدت ۴ ماه امسال تعداد ۹۸۵ هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی فنی و حرفه‌ای استان را فرا گرفتند گفت: افزایش ۲۰ درصدی تعهدات آموزشی در فنی و حرفه‌ا‌ی خراسان جنوبی از برنامه‌های امسال است.

امسال تعهدات آموزشی در فنی و حرفه‌ا‌ی خراسان جنوبی۲۰ درصد افزیش می یابد

به گزارش قدس آنلاین دربیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه حرکت با شعار آموزش، مهارت، اشتغال دستاوردها و تولیدات کارآموزان زن فنی و حرفه‌ای بیرجند اظهار داشت: در این مرکز انوع دست سازه‌ها، تولیدات بانوان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند، در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته و در صورت تمایل بازدیدکنندگان برای هر کدام از تولیدات و آثار سفارش برای تولید و عرضه گرفته می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: هر دوره‌ای که در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود در پایان دوره آزمون برگزار می‌شود که در این زمینه سال گذشته 30 نوبت آزمون پایان دوره و 8 دوره آزمون آنلاین با حضور بیش از 25 هزار و 800 نفر برگزار شد.

خوشایند با بیان اینکه 65 درصد از افراد شرکت‌کننده در آزمون توانستند موفق به اخذ گواهینامه مهارت شوند افزود: میانگین کشوری 60 درصد است و اعتبار گواهینامه‌ها معتبر بوده و برای اخذ تسهیلات و پراونه کسب نیز کاربرد دارد.

وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: در این راستا در فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از سال 93 برنامه‌هایی از جمله کاهش هزینه، افزایش درآمد و بهره‌وری در دستور کار قرار گرفت که مقایسه گزارش‌ها نشان می‌دهد که سال گذشته 22 درصد کاهش هزینه و 13 درصد افزایش درآمد 13 داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی مسابقات ملی مهارت همه ساله در خراسان جنوبی اجرا می‌شود، امسال نیز هفدهمین مسابقه ملی مهارت در استان با هدف شناسایی نخبگان مهارتی، ایجاد انگیزه برای مهارت‌آموزی، فراهم کردن بستر مناسب برای جوانان، کشف استعداد در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

خوشایند با بیان اینکه هر دو سال مسابقات ملی مهارت به صورت جهانی برگزار می‌شود افزود: امسال این مسابقات در مرحله  شهرستان‌های با حضور هزار و 650 نفر برگزار و مرحله استانی 7 و 8 مردادماه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در برنامه امسال 20 درصد از تعهدات آموزشی افزایش می‌یابد که در زمینه‌های توانمندسازی روستائیان و عشایر، تعامل با صنایع، تعامل با اصناف و دانشگاه‌ها اجرایی خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: امسال مربیانی که در طول سال در قالب حق‌التدریس با ما همکاری داشتند طبق مصوبه مجلس و دولت تبدیل وضعیت شدند که تاکنون 70 معلم در خراسان جنوبی از این مزیت بهره‌مند شدند.

خوشایند با اشاره به برنامه‌های هفته ملی مهارت در خراسان جنوبی افزود: با توجه به مهم‌ترین شعار توسعه ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی هر ایرانی یک مهارت، هر خانه یک کارگاه تولیدی و هر کارگاه یک آموزش، انتظار داریم هر کارخانه‌ تبدیل به دانشگاه تربیت نیروی مهارتی شود.

مدیرکل آموزش و فنی حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: مسابقات ربات مسیریاب با عنوان جام مهارت در شهرستان طبس، همایش آسیب‌شناسی خانواده برای مربیان، برگزاری طرح اوقات فراغت، برپایی جشن مهارت، اجرای طرح خدمات خودرویی از دیگر برنامه‌های هفته ملی مهارت در خراسان جنوبی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.