قدس آنلاین/ علی پور: برگزاری نشست‌های علمی و تعامل متخصصان می‌تواند نابرابری‌های را حوزه سلامت در جهان کاهش دهد.

تلاش برای کاهش نابرابری‌های حوزه سلامت در جهان

پروفسور دیمن کینی، متخصص بیماری‌های قلب اطفال در حاشیه هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق بیمارستان رضوی با بیان این مطلب به خبرنگار ما افزود: توزیع نامتوازن دانش و تجهیزات حوزه سلامت را نمی‌توان انکار کرد و این مسأله تنها به کشورهای درحال توسعه محدود نمی شود. برای مثال دسترسی به دانش و امکانات پزشکی و درمانی در اروپا بیش از آمریکاست، زیرا بنا بر قوانین حاکم بر اروپا، امکان خرید و دسترسی به دانش بیشتر فراهم است.

وی تأکید کرد: در کشورهای در حال توسعه نیز گرانی خدمات سلامت عامل بروز نابرابری ها قلمداد می‌شود، از این رو می‌توان با برنامه هایی همانند تهیه تجهیزات و تعامل با کشورهایی که این خدمات را ارزان‌تر ارایه می‌کنند، این مشکل را کاهش داد. این متخصص ایرلندی گفت: طی پروژه هایی در تعامل با سازمان‌های خیریه ای سعی کردیم با آموزش و توانمندسازی متخصصان این جوامع در کاهش نابرابری ها مؤثر باشیم.

وی افزود: طی برنامه‌ای به اعزام پزشکان کشورهای درحال توسعه به مراکز تخصصی پرداخته و به آن‌ها آخرین شیوه‌های درمانی آموزش داده می‌شود. همچنین در طرحی دیگر امکانات و تجهیزات پیشرفته در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا زمانی که خود به توانمندی در تولید برسند.

دکتر بهزاد علیزاده، مسؤول برگزاری کنگره‌های بیمارستان رضوی نیز با اشاره به رشد چشمگیر فناوری‌های تشخیصی و درمان نارسایی‌های قلبی و عروقی گفت: در دسترسی جوامع به دانش و فناوری‌ها به طور حتم نابرابری‌هایی وجود دارد و کشورهای گوناگون جهان از شرایط یکسانی برخوردار نیستند. البته با گسترش ارتباطات متخصصان، انتقال دانش‌های گوناگون به دوردست‌ترین مناطق جهان نیز میسر شده است، گرچه هنوز هم دسترسی به تجهیزات و امکانات بسرعت مقدور نیست.

وی با اشاره به حضور بیش از سی نفر از اعضای هیأت علمی مراکز معتبر جهان در کنگره قلب و عروق بیمارستان رضوی افزود: بی‌تردید تعامل افزون‌تر متخصصان می‌تواند در کاهش نابرابری‌های این حوزه مؤثر باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.