دستیار رئیس جمهور آمریکا در امنیت داخلی و مقابله با تروریسم بر آمادگی واشنگتن برای مقابله با حملات سایبری تاکید کرده است.

تلاش آمریکا برای پاسخ به هکرهای روسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، لیزا موناکو دستیار رئیس جمهور آمریکا در امنیت داخلی و مقابله با تروریسم روز شنبه در سخنانی در همایش امنیتی آسپن، تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا قصد دارد از همه ابزارهای موجود برای پاسخ دادن به حملات هکری به سیستم های رایانه‌ای کشور استفاده کند.

روز جمعه، کمیته ملی حزب دموکرات اعلام کرد که قربانی یک حمله سایبری شده و ایمیل های مربوط به این کمیته مورد نفوذ هکرها قرار گرفته است. رسانه های خبری آمریکا همچنین اعلام کردند که یک سیستم رایانه‌ای که توسط هیلاری کلینتون مورد استفاده قرار می‌گرفته است، در یک حمله سایبری هک شده است.

لیزا موناکو تصریح کرد: دولت به طور شفاف اعلام کرده است که از همه ابزارها برای مقابله با تروریسم روی میز خواهد بود تا تهدیدات علیه آمریکا را شناسایی و آنها را از بین ببرد. ما این تدابیر خاص را در زمینه امنیت سایبری نیز اتخاذ کرده‌ایم.

موناکو حاضر به اظهار نظر مستقیم درباره حمله سایبری اخیر به سیستم های رایانه‌ای کمیته ملی حزب دموکرات نشده است.

وبسایت ویکی لیکس اخیرا حدود 20 هزار ایمیل فاش شده از کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا را منتشر کرده است. کمیته ملی دموکرات آمریکا، هکرهای روسی را عامل اصلی نشت این ایمیل ها معرفی کرده است و هدف آنها را کمک به ترامپ برای رقابت با کلینتون عنوان نموده است.

البته نهادهای اطلاعاتی آمریکا هنوز نسبت به انگیزه اصلی این اقدام مطمئن نیستند. نهادهای اطلاعاتی نمی دانند آیا هک این ایمیل ها یک جاسوسی عادی بوده است که معمولا علیه آمریکا انجام می شود یا یک تلاش مداوم برای دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شمار می رود.

این ایمیل‌ها نشان می‌دهد که کمیته ملی دموکراتیک آمریکا از هیلاری کلینتون در مقابل برنی سندرز برای نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری، حمایت کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.