۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 407078

یک متخصص داخلی کودکان ضمن اشاره به اینکه تماس نوزاد با سینه مادر باعث کاهش افسردگی در مادران می‌شود، تغذیه با شیر مادر را عامل مهمی برای تقویت رشد روانی کودک در سال‌های آینده دانست.

تقویت رشد روانی کودک با شیر مادر

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد رهبر، متخصص داخلی کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار سینا به مناسبت روز جهانی شیر مادر با اشاره به مزایای آن گفت: شیر مادر بهترین غذایی است که باعث تقویت سیستم ایمنی و دفاعی کودک می‌شود.

این متخصص داخلی کودکان افزود: قسمت اولیه یا غلیظ شیر مادر که اصطلاحاً آغوز نام دارد بسیار مفید بوده و از عفونت‌ها و حساسیت‌های مختلف همچون آسم و اگزما جلوگیری می‌کند.

رهبر با بیان اینکه متابولیسم کلسترول شیر مادر در نوزادان باعث ایمنی آنان در بزرگسالی می‌شود ادامه داد: نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌شوند در آینده متابولسیم چربی متعادلتری خواهند داشت و در نتیجه کمتر به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا می‌شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه کودکانی که شیرمادر می‌خورند کمتر دچار دردهای کولیکی هستند گفت: زیرا مکیدن شیرمادر از پستان نسبت به شیشه شیر مشکل‌تر است در نتیجه هوا کمتر به ریه‌های کودک وارد می‌شود.

این متخصص داخلی کودکان با بیان اینکه شیر مادر دارای مقادیر کافی از آب است اظهار کرد: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌شوند مبتلا به کم‌آبی نمی‌شوند و به ویژه در فصل تابستان بسیار مفید است.

رهبر به بیان فواید شیر مادر پرداخت و گفت: شیر مادر تازه، سالم و دارای درجه حرارت مناسب است از طرفی کلسیم و فسفری آن که کاملاً جذب بدن کودک می شود، حتی جذب آهن در شیرمادرخواران به دلیل اسیدیته شیرمادر بهتر است.

وی تصریح کرد: مادرانی که فرزندشان را با شیر خود تغذیه می‌کنند نسبت به مادرانی که از شیرخشک استفاده می‌کنند به دلیل ترشح هورمون پرولاکتین شاداب‌تر و بانشاط‌تر هستند.

این متخصص داخلی کودکان اذعان کرد: تماس مستقیم نوزاد با سینه مادر باعث کاهش افسردگی در مادران شده همچنین عامل مهمی برای احساس لذت و آرامش مادر و نوزاد به شمار می‌آید که در نتیجه تقویت رشد روانی کودک را در پی خواهد داشت.

رهبر، در پایان خاطرنشان کرد: احساس نزدیکی و محبت مستقیم مادر با کودک تا سال‌های بزرگسالی در وجود نوزاد برجای می‌ماند و باعث دوام احساس امنیت و آرامش روانی در این گونه نوزادان در سال‌های آینده خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.