قدس ‌آنلاین- بیرجند: فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه امسال در مجموع اعتبارات شهرستان ۳۸.۸ درصد افزایش داشته گفت: برای این شهرستان ۴۴ میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومان اعتبار تصویب شد.

۴۴میلیارد و۵۳۱ میلیون تومان اعتبار به شهرستان بیرجند اختصاص یافت/امسال اولویت طرح‌ها با پروژه‌های نیمه تمام است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، علی ناصری  در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیرجند اظهار داشت: 226 پروژه برای اعتبارات عمرانی امسال شهرستان بیرجند از سوی دستگاه‌های اجرایی تعریف که این میزان در سال گذشته 192 پروژه بوده است.

وی با بیان اینکه امسال اولویت طرح‌ها با پروژه‌های نیمه تمام است افزود: 23 میلیارد و 481 میلیون تومان اعتبار با احتساب ماده 180 استانی به شهرستان بیرجند اختصاص یافته که در مجموع 38.8 درصد افزایش داشته است.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه از مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای خراسان جنوبی 20.7 درصد به بیرجند اختصاص یافته گفت: اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای 2 درصد افزایش و نفت و گاز نیز  42 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ناصری از احداث آتش‌نشانی در مهرشهر خبر داد و افزود: اجرای پارک و ایستگاه آتش‌نشانی در مهرشهر امسال انجام شده و مرکز بهداشت شماره 6 خیابان شهید آوینی و آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی از محل اعتبارات امسال در دستور کار است.

وی با بیان اینکه اعتبارت امسال شهرستان بیرجند سرجمع 44 میلیارد و 531 میلیون تومان است بیان کرد: 27 طرح هادی روستایی اجرا و 11 طرح بازنگری شد همچنین مجموعه ورزشی شهید شهپر از محل این اعتبارات تکمیل می‌شود.

فرماندار شهرستان بیرجند با تأکید بر حمایت و پشتیبانی مسئولان استانی از بخش های زیربنایی برخی از پروژه‌ها مانند فرودگاه، سلامت و بهداشت و اورژانس هوایی گفت: با توجه به نیازمندی‌های بیرجند که هنوز از میانگین شاخص توسعه پایین است نیازمند کمک  ویژه در بخش‌های روستایی هستیم.

ناصری با بیان اینکه یک مدرسه در حاجی‌آباد و یک مدرسه در زمین‌های مسکن مهر ارتش احداث می‌شود اظهار داشت: با اعتبارات امسال دو مدرسه در چهکند و مهرشهر تکمیل و همچنین دو مدرسه جدید در مهرشهر احداث می‌شود.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: امسال برای آبرسانی روستاها به ویژه روستای شوشود اعتبار ویژه‌‌ای در نظر گرفته شد و در بخش آسفالت راه روستایی مدنظر است.

وی افزود: در جلسات ستاد بازآفرینی ستاد شهری، پروژه های بیرجند اعتبارات خوبی گرفت که امیدواریم امسال 20 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان بیرجند آبرسانی شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.