اقتصاد/ مهرشاد طهماسبی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای رسمی طرح رجیستری گوشی موبایل را به مثبت بودن اجرای آزمایشی آن وابسته دانست و گفت: تا مشکلات این طرح به صورت کامل بر طرف نشود، زمان مشخصی برای اجرای آن تعیین نمی‌شود.

 ارایه دهندگان خدمات ارتباطی بی کیفیت جریمه می‌شوند

دکتر محمود واعظی در مراسم رونمایی از سامانه اندازه‌گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت کشور در تشریح این مطلب گفت: وزارت ارتباطات مکلف شده رجیستری گوشی موبایل را ظرف 2 ماه اجرا کند، اما با توجه به تجربه ناموفق اجرای این طرح در گذشته، شروطی را برای اجرای آن در نظر گرفتیم که یکی از آن‌ها اجرای طرح به صورت آزمایشی است.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات ترجیح می‌داد یکی دیگر از دستگاه‌های مسؤول مانند وزارت صنعت و معدن یا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرای طرح یاد شده را به عهده می‌گرفت، تصریح کرد: با وجود این وزارت ارتباطات مجری طرح تعیین شد که ما برای قبول مسؤولیت دو شرط تعیین کردیم. نخست اینکه مردم از اجرای آن ناراضی نشوند و دوم اینکه همه گوشی‌هایی که در شبکه فعلی وجود دارد و مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد، معتبر تلقی شود.

به گفته وی، با قبول شرط دوم همه گوشی‌هایی که تا پنجم مردادماه در شبکه مخابراتی کشور فعال شده اند مشمول طرح رجستری نمی شوند و از این تاریخ به بعد طرح یاد شده به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود.

واعظی با تأکید بر اینکه با اجرای طرح رجیستری هیچ اختلالی در استفاده مردم از گوشی‌های تلفن همراه پیش نمی‌آید، افزود: اجرای آزمایشی این طرح از سوم مردادماه آغاز شده است، بنابراین هر وقت مشکلاتش رفع و نتیجه اش مثبت اعلام شد، آن را به صورت رسمی اجرا می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه از همکاری روسیه برای ساخت ماهواره ملی سنجش از دور خبر داد و گفت: در سفر اخیر به مسکو در این زمینه مذاکراتی داشته‌ایم و با یکی از شرکت‌های روسی به توافقات اولیه هم دست یافته‌ایم که امیدواریم بزودی قرارداد نهایی را منعقد کنیم.

به گفته وی با توجه به مهم بودن پروژه یاد شده پیش‌بینی می‌شود ساخت ماهواره ملی سنجش از دور، حدود یک و نیم تا دو سال به درازا بکشد.

واعظی سپس از جریمه شدن ارایه دهندگان خدمات ارتباطی بی‌کیفیت خبر داد و گفت: با راه اندازی سامانه اندازه‌گیری و پایش کیفی شبکه ملی ارتباطات زیرساخت، از این پس شرکت ارتباطات زیرساخت یا سایر ارایه کنندگان خدمات ارتباطی در صورت ارایه خدمات بی‌کیفیت جریمه خواهند شد.

به گفته وی، راه‌اندازی سامانه یاد شده به کاربران اجازه می‌دهد علاوه بر آگاهی از کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنند، هرجا کیفیت نامطلوب بود، نسبت به دریافت جریمه اقدام کنند.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را ایجاد شفافیت در عملکرد اپراتورهای ارایه دهنده خدمات عنوان کرد و افزود: برای ما خیلی مهم است که شبکه زیرساخت و شبکه توزیع و دسترسی اختلالی نداشته باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.