قدس آنلاین - رها واعظی: اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از اینترنت، تنها برای حضور در شبکه های اجتماعی آنلاین و مجازی استفاده می کنید، اما برای آموختن مهارت های گوناگون، هزینه های گزافی را صرف کلاس های آموزشی می کنید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید! البته این که توانایی و مهارت استفاده از اینترنت را دارید، خیلی هم خوب است، اما اینکه نمی دانید چگونه می توانید با استفاده از اینترنت، برخی از مهارت ها را به صورت آنلاین و بدون صرف هزینه های گزاف بیاموزید، جای بسی تفکر دارد.

یادگیری کدام مهارت ها، با اینترنت امکان پذیر است؟

امروزه، با گسترش صفحات وب و افزایش امکانات موجود در اینترنت،می توان بدون پرداخت هزینه و بدون صرف وقت برای رفت و آمد در شهرهای شلوغ، مهارت های بسیاری را از این دهکده جهانی آموخت. این آموختن ها، تنها شامل علوم پایه نمی شود، بلکه با کمک اینترنت می توان در مهارت های گوناگون، تسلط لازم و کافی را کسب کرد. این کار، علاوه بر یافتن مقالات آموزشی و مطالعه آن ها، از طریق دانلود کردن ویدیوهای آموزشی و مشاهده آن ها نیز امکان پذیر می باشد. به این ترتیب با استفاده از اینترنت و بدون صرف هزینه، می توانید در کار کوچک خود تبدیل به یک فرد حرفه ای شوید، تنها لازم است که کمی در اینترنت جست و جو کنید.

کدام مهارت ها؟

اما پرسش اینجاست که در دنیای وسیع اینترنت، کدام مهارت ها را می توانیم تا مرحله حرفه ای شدن، از اینترنت بیاموزیم؟! ما در اینجا به چهار مهارتی که می توانید با کمک اینترنت به صورت کامل و حرفه ای بیاموزید، اشاره خواهیم کرد. البته در این مسیر، پشتکار و پیگیری خودتان نیز نقش مهمی دارد و اینترنت به تنهایی کاره ای نخواهد بود.

  • آشپزی

آشپزی، یکی از موضوعاتی است، که در آموزش آن به وفور در اینترنت یافت می شود. علاوه بر دستورهای غذایی، روش های پخت و پز مختلف نیز به صورت ویدیو و تصاویر آموزشی ، در اینترنت به آسانی قابل دسترسی  می باشد.

دستورات پخت و پز موجود در اینترنت، به قدری است که می توان با استفاده از آن ها و یادگیری درست، به یک آشپز حرفه ای تبدیل شد. همچنین در اینترنت امکانی وجود دارد که افراد تازه کار بتوانند پرسش های خود را با سایر آشپزها در میان بگذارند و پاسخ مشکلی را که در حین کار داشته اند، به سرعت دریافت کنند.

  • عکاسی

حرفه عکاسی، با وجود آنکه یک کار هنری می باشد، اما نیاز به یادگیری و کسب مهارت هایی برای بهتر عکس گرفتن دارد.اینترنت منبع مناسبی برای یادگیری اصول پایه و اولیه هنر عکاسی می باشد. در واقع اینترنت برای عکاسان تازه کار و حرفه ای، مانند یک مدرسه یادگیری مهارت پیشرفته می ماند که به شما در شناخت درست هنر عکاسی و ارتقای سطح مهارت هنریتان کمک می کند. برای شروع یادگیری صحیح عکاسی از اینترنت، با خواندن مقالات معتبر در سایت های آموزش عکاسی شروع کنید.

  • طراحی وبسایت

امروزه، دانش ایجاد یک وب سایت، دیگر محدود به دانستن علم برنامه نویسی نیست، بلکه سیستم هایی طراحی شده اند که با آسان کردن مسیر طراحی وب سایت، به شما این امکان را می دهند که با دانستن سطح مشخصی از علوم برنامه نویسی و طراحی، خودتان وب سایت مورد نظرتان را طراحی و ایجاد کنید، البته اینکه وب سایت طراحی شده توسط شما، تا چه حد حرفه ای باشد، بستگی به آن دارد که تا چه حد از برنامه ها و ویدیوهای خود آموز موجود در اینترنت استفاده کنید. وبسایت های مختلفی وجود دارند که طراحی وبسایت را به صورت گام به گام آموزش می دهند. برای یافتن وب سایت های آموزشی در این حوزه، کافی است یک جست و جوی چند کلمه ای در اینترنت داشته باشید.

  • آموزش زبان

هر چند که آموزش زبان های خارجی، در تعاملات اجتماعی آسان تر خواهد بود، اما امروزه در اینترنت برای کسانی که قصد یادگیری یک زبان خارجی را دارند، برنامه ها و شبکه های اجتماعی مخصوصی وجود دارد. این برنامه ها در واقع محیط اجتماعی مناسبی را برای آموختن زبان از طریق تعاملات اجتماعی، آن هم به صورت مجازی فراهم کرده اند. وب سایت های آموزش زبان، به صورت گام به گام و با استفاده از روش های نوین آموزشی، به شما امکان می دهد، که هر تعداد زبان خارجی را که دوست دارید،  بدون صرف هزینه های گزاف بیاموزید. البته اینکه تا چه حد بتوانید، در یک زبان خارجی، به صورت خودآموز حرفه ای شوید، بستگی به تلاش و پشتکارتان دارد.

  •  
  •  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.