قدس آنلاین - بیرجند: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته با ترویج شیوه‌های آبیاری و تشریح شرایط آبی استان، کشاورزان خراسان جنوبی ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی کردند.

۱۵۰میلیون متر مکعب آب توسط کشاورزان خراسان جنوبی صرفه جویی شد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، هاشم ولی‌پور مطلق در بازدید از طرح‌های تغییر الگوی کشت و آبیاری قطره‌ای در استان اظهار داشت: بخش کشاورزی بخش مظلوم جامعه است بخشی که قشر زیادی از مردم قانع و سخت‌کوش در آن فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ما مدافع کشاورزان هستیم افزود: سال گذشته با ترویج شیوه‌های آبیاری و تشریح شرایط آبی استان کشاورزان خراسان جنوبی 150 میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات اساسی در بخش کشاورزی دانست و گفت: کشاورزان در سال‌های اخیر از تأثیر تحریم‌ها بی‌نصیب نبوده‌اند تا جایی که این موضوع سبب شده نتوانیم محصولاتمان را به بازارهای بین‌المللی عرضه کنیم.

ولی‌پور مطلق با اشاره به اینکه بسیاری از موارد اولیه به دلیل میسر نبودن شرایط دچار نوسانات قیمت بازار شد اظهار داشت: نبود قوانین کاری چابک که محرک بخش کشاورزی است، دلالی، واسطه‌گری، رکود در بازار بورس از دیگر دلایل بروز مشکلات در این بخش است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: دولت در نظر دارد با کمک‌هایی مانند صدور کارت اعتباری رونقی در کشاورزی به خصوص کشاورزی این استان به وجود آید.

وی با بیان اینکه تا قبل از این دامداران مدت‌ها برای دریافت پول خود منتظر بودند اظهار داشت: برای شارژ کارت‌های اعتباری ویژه کشاورزان خراسان جنوبی امسال 25 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه در مرحله نخست طرح با فروش شیر آغاز شد بیان کرد: کارت دامدار پس از تحویل شیر به مراکز جمع‌آوری در فاصله 15 روز شارژ می‌شود و دامدار و کشاورز می‌تواند با استفاده از این کارت 50 درصد از پول خود را به صورت نقدی دریافت و مابقی را با مراجعه به مراکز مجاز فروش خوراک دام تأمین کند.

وی در این باره تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند با استفاده از این کارت نهاده‌های مورد نیاز خود را شامل سم، کود و بذر را بر اساس مساحت زمین، نوع محصول و بدون هیچ دغدغه‌ای خریداری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.