دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از شبکه های ماهواره ای به عنوان اولین برنامه جریان انحرافی شیعه انگلیسی برای نفوذ در جهان اسلام یاد کرد.

شبکه های ماهواره ای اولین جریان انحرافی برای نفوذ در جهان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محسن اراکی در جمع گروهی از طلاب حوزه علمیه قم گفت: اولین کاری که جریان انحرافی شیعه برای نفوذ در جهان اسلام انجام داد، ایجاد شبکه های ماهواره ای بود و امروز این جریان بیش از 24 شبکه ماهواره ای در اختیار دارد.
وی هزینه سالانه هریک از این شبکه ها را بالغ بر 10 هزار دلار دانست و افزود: این جریان تلاش دارد که شیعه را از درون متلاشی کند و این خطرناک ترین شکل جنگ روانی است و نبرد با این جریان بزرگترین نبرد است. زیرا هیچ اعتقادی به دین در راس این جریان وجود ندارد و چون این جریان به دنبال ریاست است، دشمنان از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: الان آمریکا و انگلیس تلاش دارند که این نوع مرجعیت را ترویج و آن را شبکه ای و موروثی کنند. 
وی افزود: این جریان نه با عربستان، نه با اسرائیل و نه با آمریکا کاری دارد بلکه همه هجمه های آنها علیه امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران است.
اراکی همچنین گفت: جنگ فرهنگی که علیه اسلام ناب، شیعه و مردم راه انداخته شده، باید بسیار جدی گرفته شود. 

** سه چالش جدی برای آینده جامعه اسلامی 
وی با اشاره به آیه 186 سوره آل عمران گفت: در این آیه خدای متعال خبر می دهد که در آینده جامعه اسلامی با سه چالش آسیب های جانی، مالی و روانی رو به رو خواهد شد و به عبارت دیگر سه نوع جنگ جامعه اسلامی را تهدید می کند که یکی جنگی است که موجودیت و جان جامعه اسلامی را تهدید می کند و دومی جنگی است که بنیان های اقتصادی جامعه اسلامی را تهدید می کند و سومین آسیب نیز مربوط به جنگ روانی است.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما هر سه نوع این جنگ ها را تجربه کردیم، ابتدا دشمن جنگ تحمیلی هشت ساله را علیه ما راه انداخت و سپس جنگ اقتصادی را علیه ما شروع کرد و الان نیز جنگ روانی که مهمتر از همه این جنگ ها است را علیه ما راه انداخته و جنگ فرهنگی زیرمجموعه این جنگ روانی است.

** تقدس زدایی، بخشی از جنگ فرهنگی دشمن است
اراکی با اشاره به اینکه جنگ فرهنگی همان جنگ دین زدایی از جامعه اسلامی است، اظهار داشت: جنگ روانی در سه شکل بر ما تحمیل شده و همچنان ادامه دارد، شکل اول آن علیه قدسیت است. در این مرحله دشمن اقدام به تقدس زدایی در جامعه اسلامی می کند و به مقدسات دینی از جمله ذات اقدس الهی، قرآن کریم، رسول اکرم (ص)، ائمه معصومین و حتی مراجع تقلید و حوزه های علمیه حمله می کند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه در این مرحله دشمن به هر آنچه در جامعه اسلامی مقدس است حمله می کند، گفت: علما وظیفه داریم قدسیت را برای مردم تبیین و آنها را نسبت به حمله به مقدسات آگاه کنیم تا جلوی هجمه خبیث و ناپاک علیه مقدسات را بگیریم.
اراکی افزود: شکل دوم جنگ روانی، قطع رابطه توده جامعه اسلامی و جامعه شیعی با مرجعیت و روحانیت است. وقتی دشمن مشاهده کرد که نقطه اصلی اقتدار جامعه اسلامی محور روحانیت و مرجعیت است، در این مرحله سعی کرد پیوند میان مرجعیت و روحانیت با توده مردم را هدف قرار دهد.
وی گفت: برای نمونه الان در دانشگاه تل آویو ده ها مؤسسه تحقیقاتی وجود دارد که در این زمینه تحقیق و بررسی می کنند تا بتوانند به این پیوند آسیب برسانند. دشمن در این مرحله از انواع ابزار ها نظیر مراکز پژوهشی، دانشگاه ها، داستان، فیلم و مانند آن بهره برده است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: تعدد قرائت ها از دین یکی از نمونه های نفوذ در جامعه اسلامی برای قطع پیوند مرجعیت و روحانیت با مردم جامعه اسلامی است. 
اراکی اظهار داشت: شکل سوم جنگ روانی «مرجع تراشی» است که خطرناک ترین محور است. در این مرحله دشمن با ایجاد مراجع دروغین تلاش می کند که به اهداف مورد نظر خود دست یابد.
وی افزود: این نوع مرجع همواره تأکید دارد که کاری با سیاست ندارد و در گفتار و رفتار خود هیچ نوع مخالفتی با توطئه های آمریکا و صهیونیسم ابراز نمی کند. برای نمونه جریان انحرافی شیعه تاکنون حتی یک کلمه علیه جنایات اسرائیل در شبکه های ماهواره ای خود بیان نکرده است اما در مقابل همواره علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان و حتی انصار الله یمن جبهه گیری می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.