مجله اشپیگل آلمان اعلام کرد که عاملین حملات اخیر ترورستی داعش در آنسباخ و ورتزبورگ با اعضای این گروهک تروریستی در عربستان سعودی در تماس بودند.

عاملین دوحمله داعش در آلمان با عربستان در تماس بودند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اشپیگل عاملین این حملات چندین بار با اعضای داعش از طریق چندین شماره تلفن از جمله در عربستان تماس داشتند. 
مبنای این گزارش اشپیگل چت هایی است که مقامات آلمانی توانسته اند به آن دسترسی پیدا کنند. در یکی از چت ها قبل از حمله ای که عامل ورتزبورگ انجام دهد وی پیام خداحافظی را با عنوان اینکه همدیگر را در بهشت می بینیم برای افراد داعش در عربستان فرستاده بود.
در همین تماس ها که وی با عربستانی داشت آنها به عاملی که تبعه افغان 17 ساله بود ، پیشنهاد داده اند که با ماشین به جمعیت حمله کند ولی وی این پیشنهاد را با استدلال اینکه گواهینامه ندارد و نمی تواند این اقدام را انجام دهد رد کرد، به همین دلیل به آنها گفت که به مسافرین اولین قطار حمله خواهد کرد.
اشپیگل با اشاره به حادثه تروریستی آنسباخ افزود: مقامات آلمانی معقتد هستند که مرگ شهروند سوری با نام محمد دلیل که عامل این حادثه تروریستی بود، تصادفی صورت گرفت. ظاهرا قرار بود کوله پشتی خودش را که مواد منفجره داخل آن را درست کرده بود در مکان فستیوال که مردم در آنجا جمع شده بودند، از راه دور منفجر کند.
این نشریه آلمانی ادامه داد: لحظاتی قبل از این اتفاق طرف مقابل عامل آنسباخ از وی خواسته بود که از انفجار و سپس از آتش سوزی که بعد از آن اتفاق می افتد فیلمبرداری کرده و برای داعش بفرستد. ظاهرا این مواد منفجره قبل از زمان موعود منفجر شد و موجب کشته شدن خود عامل و مجروح شدن 15 نفر دیگر شد.
در چت هایی که از وی به دست آمده است ظاهرا قرار بود که وی چندین حمله دیگر نیز انجام دهد. وی در ویدئویی که ماسک زده است مسوولیت این عملیات را می پذیرد و نیروهای پلیس نیز در منزل وی مواد دیگری برای ساخت بمب پیدا کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.