قدس آنلاین –اراک : حسینی با اشاره به برگزاری همایش تکریم امامزادگان در خمین گفت: به مناسبت دهه کرامت همایش استانی تکریم امامزادگان در ۱۸ مردادماه به‌میزبانی شهرستان خمین برگزار می‌شود.

برگزاری همایش استانی تکریم امامزادگان استان مرکزی به میزبانی شهرستان خمین 

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه آشنایی عموم مردم با امامزادگان و معرفی امامزادگان در نقاط مختلف استان است که به خمین به سبب وجود بیت تاریخی امام راحل(ره) توجه ویژه‌ای می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه ارزشمند بقاع متبرک امامزادگان در جامعه اسلامی اظهار داشت: آستان مقدس امامزادگان به کانونی برای گسترش معرفت و شاخت همه ارزش‌های والای انسانی و اسلامی به‌ویژه شیعی تبدیل شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری همیشه بر بصیرت و بصیرت‌افزایی تأکید داشته و دارند آنچه ما باید پیرامون امامزادگان انجام دهیم روشنگری و تروج دین است چرا که امامزادگان برای ما نعمت هستند از این‌ رو باید بصیرت‌افزایی داشته باشیم.

حسینی تصریح کرد: مساجد و حرم‌های اهل‌بیت(ع) هم به لحاظ ظاهری باید ارتقا یابند و هم جایگاهی برای انسان‌های پاک باشد چرا که امامزادگان نماد غیرت، عزت و مردانگی هستند و در برابر نظام سلطه زبان گویای مردم هستند.

رئیس اوقاف شهرستان خمین اضافه کرد: بسیاری از شهرهای ایران پس از دفن امامزادگان ساخته شدند و امروز ایران به برکت امامزادگان مهد تشیع است.

وی افزود: همایش بزرگداشت تکریم امامزادگان در امامزاده عبدالعلی خمین واقع در روستای ریحان با سخنرانی حجت‌الاسلام جوشقانیان از خطبا و علمای مطرح کشور برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف شهرستان خمین خاطرنشان کرد: در این برنامه 35 نفر از خادمان، خیران، مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی و هیئت امنای بقاع استان که در سال‌های گذشته تجلیل نشده‌اند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

حسینی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این همایش گفت: نخستین برنامه این همایش بازدید از بیت تاریخی امام خمینی(ره) است که پس از این همایش در روستای ریحان رسما آغاز به‌کار می‌کند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.