قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اگر روحانی در جریان اصولگرایی ذوب شود به صورت طبیعی بین روحانی و جریان اصلاحات فاصله ایجاد می‌شود، گفت: در چنین شرایطی اصلاح‌طلبان از آلترناتیو خود استفاده خواهند کرد.

اصلاح‌طلبان از روحانی رنجش خاطر دارند/ احتمال معرفی آلترناتیو به‌ جای روحانی

به گزارش قدس آنلاین، یک روز پس از آنکه علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با تسنیم از اصلاح‌طلبان خواست که به جای روحانی گزینه صددرصدی خود را معرفی کنند، رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی نیز در گفت‌وگو با روزنامه آرمان، از احتمال معرفی آلترناتیو به‌جای حسن روحانی در انتخابات سال 96 خبر داد.
منتجب‌نیا در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان در زمینه انتصابات مدیران در دولت چه انتظاری از آقای روحانی دارند، گفت: دولت اول ایشان به صورت ائتلافی و براساس سلیقه شخصی آقای روحانی تعیین شده است. بدون شک اصلاح‌طلبان به عنوان مهم‌ترین جریان حامی آقای روحانی باید در انتصابات دولت دوم ایشان دخالت داشته باشند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه ما در این زمینه با روحانی مذاکره خواهیم کرد، می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید در دولت آینده سهم بیشتری داشته باشند و درصد قابل توجهی از کابینه ایشان را تشکیل بدهند. این مسئله شامل وزرا، معاونان و همچنین استانداران می‌شود و در همه این زمینه‌ها باید تغییرات جدی صورت بگیرد.
منتجب‌نیا در ادامه گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که آیا پشتوانه اجتماعی روحانی به همان شکل که در سال 92 از وی حمایت کرد، حاضر خواهد بود در سال96 نیز از روحانی حمایت کند، اظهار کرد: بنده به دلیل سخنرانی به مناطق مختلف کشور سفر می‌کنم و از نزدیک با اصلاح‌طلبان مناطق مختلف گفت‌وگو و رایزنی می‌کنم. متأسفانه در بسیاری از این سفرها متوجه شده‌ام که برخی از اصلاح‌طلبان از آقای روحانی رنجش خاطر دارند و آقای روحانی موفق نشده رضایت آنها را جلب کند.
وی درباره ائتلاف حامیان دولت و جریان اصلاحات در انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: نزدیکی اعتدال و توسعه به جریان اصلاحات باعث شده که مردم برای این حزب احترام قائل شوند. اگر اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت نکنند حزب اعتدال و توسعه نمی‌تواند به تنهایی بار حمایت از آقای روحانی را به دوش بکشد. بنده به برخی از دوستان هشدار می‌دهم که نه خود دچار توهم شوند و نه آقای روحانی را دچار توهم کنند. هنگامی که اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کنند به معنای این است که اکثریت مردم از آقای روحانی حمایت می‌کنند. به همین دلیل اگر آقای روحانی از فرصت حمایت اصلاح‌طلبان از خود استفاده نکند دچار یک اشتباه تاریخی شده است.
منتجب نیا درباره احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات 96، با بیان اینکه اگر روحانی در جریان اصولگرایی ذوب شود به صورت طبیعی بین روحانی و جریان اصلاحات فاصله ایجاد می‌شود، متذکر شد: در چنین شرایطی اصلاح‌طلبان از آلترناتیو خود استفاده خواهند کرد. در سال92 شرایط ایجاب می‌کرد که اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کنند. با این وجود این حمایت به منزله این نبود که روحانی بهترین گزینه جریان اصلاحات به شمار می‌رود. در سال92 ما «خیرالموجودین» را در نظر گرفتیم و براساس آن عمل کردیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.