قدس آنلاین-تبریز: مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، با اشاره به برکات خواهرخواندگی تبریز و کربلا گفت: ارتباطات بین‌المللی شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، فراتر از رویکردهای تشریفاتی بوده و به تاثیرگذاری عملی رسیده است.

خواهرخواندگی تبریز و کربلا، باب مهمی در توسعه مناسبات اجتماعی و فرهنگی طرفین خواهد گشود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، میراعتماد عمادی با اشاره به سفر اخیر خود به کربلای معلی اظهار داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی، دیپلماسی شهری تبریز در خدمت پیوندهای مذهبی، عاطفی و اعتقادی با یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان اسلام و تشیع پیگیری شده است.

وی تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو طرف را از ایده‌های موکد شهردار تبریز خواند و اضافه کرد: با رایزنی‌های مدت‌دار و مذاکراتی که در جریان سفر سال گذشته مسئولان شهری و استانی کربلا به تبریز صورت گرفت، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی طرفین، در هفت بند تنظیم شده و به امضای شهردار تبریز و معاون اول استان کربلا رسید.

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، با اشاره به این‌که ریشه‌های مذهبی دو شهر، در طول تاریخ، در دل و جان هر شهروند ایرانی و تبریزی است، به نقش تفاهم‌نامه خواهرخواندگی در افق گردشگری ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: کربلا از شهرهای مهم کشور عراق است که سهم مهمی از ارتباطات فرهنگی و مذهبی عراق را از آن خود کرده است؛ بنابراین خواهرخواندگی دو شهر، باب مهمی در توسعه رسمی مناسبات اجتماعی و ارتباطات شهروندی دو طرف خواهد گشود.

وی اضافه کرد: خواهرخواندگی تبریز و کربلا، در کنار دستاوردهای معنوی، در تقویت زمینه‌های ارتباطی و خدمات‌رسانی به زائران تبریزی کربلا و برگزاری آئین‌ها و نشست‌های مشترک فرهنگی و مذهبی موثر واقع خواهد شد.

با نهایی شدن خواهرخواندگی تبریز و کربلا، تعداد خواهرخوانده‌های تبریز به ۹ رسیده است.

 پیش از این تبریز، با شهرهای باکو، استانبول، غزه، ارزروم، قازان، خجند، گنجه و ماگیلف، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی منعقد کرده است. همچنین شهرهای ووهان و ترابوزان نیز پیمان دوستی و همکاری با تبریز دارند.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.