قدس آنلاین-تبریز: معاونت اجرایی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه مقام معظم رهبری در هندسه و شکل ارتش، اخلاق و دین، استقلال و کارایی را در کنار هم قرار داده‌اند، گفت: ارتش اجازه نمی‌دهد هیچ اندیشه و تهدیدی حتی در اندیشه و فکر دشمن عملی شود.

ارتش اجازه هیچ تهدیدی را حتی در اندیشه و فکر دشمن نمی‌دهد.

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، امیر سرتیپ محمد فهمیده  در آیین تودیع و معارفه فرماندهی قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه سیدالشهدا(ع) و فرماندهی تیپ 121 تکاوری لشکر 21 حمزه سیدالشهدا(ع)، با بیان اینکه لشکر 21 یکی از لشکرهای بسیار قدرتمند در دوران هشت سال دفاع مقدس بود، اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های مهم و اساسی در استمرار جوامع کنونی وجود نیروهای مسلح مقتدر است، هر چه نیروهای مسلح در این جوامع از توان و قدرت و سلاح و تجهیزات و ایمان بیشتری برخوردار باشند یقیناً آن کشور و جامعه در زمینه‌های مختلف از رونق بیشتری برخوردار خواهد بود و هر چه جامعه بیشتر به این سمت می‌رود نقش و جایگاه نیروهای مسلح مشخص می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور به جهت موقعیت استراتژیک و دارا بودن منابع انرژی خاص مورد توجه استکبار و کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بود، با پیروزی انقلاب اسلامی یک ویژگی‌های دیگری بر کشور اضافه شد و آن استقلال و شعار اقتدار معنوی در جامعه جهانی بود که حاکمیت اقتدار معنوی بر جهانی را شعار داد.

فهمیده ادامه داد: بر اساس اندیشه‌های دفاعی و نظامی، امام در شروع پیروزی انقلاب اسلامی حفظ و حمایت و هدایت ارتش را در رأس اندیشه‌های دفاعی خود قرار دادند و پس از حمایت و هدایت ارتش و سپاه پاسداران و بسیج را تشکیل می‌دهند و یک پیوند بسیار مبارکی در کشور پیش می‌آید که پاسخ همه تاریخ را برای حفظ و دفاع از این کشور می‌دهند و بلافاصله استکبار هشت سال جنگ را تحمیل می‌کنند که این اندیشه منطقی و عالی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار جواب می‌دهد.

معاونت اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در آن دوران، عراق با پشتیبانی غرب و شرق حمله همه‌جانبه‌ای را انجام می‌دهد و در این دوران می‌بینیم که این ترکیب زیبا به چه شکلی ظهور کرده و عملیات مای بسیار بزرگی را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب بسیار مقدس و مبارک و ماندگار اندیشه دفاعی امام(ره) و در استمرار آن مقام معظم رهبری، برای همه کشورها و همه جوامعی که نامی از اسلام دارند بهترین الگو است و خدا را شاکریم که در عرصه دفاع، توانستند در کنار سپاه پاسداران و مردم دفاع کند و حماسه‌های بزرگ اسلامی و ایرانی را در تاریخ بعد از نهضت پیامبر(ص) بیافریند.

امیر فهمیده گفت: نکته‌ای که در انقلاب اسلامی برای جوامع جهانی است شعار و کلیدواژه مدیریت جهادی بود که توسط مقام معظم رهبری در جامعه جهانی مطرح شد، مدیریت جهادی که سابقه عملیاتی آن نهضت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در طول تاریخ بوده و انقلاب اسلامی بعد از چهار دهه که اکنون در دهه چهارم که دهه عدالت و پیشرفت بوده قرار داریم با شعار اقتصاد و فرهنگ در جامعه بین‌المللی تثبیت شد و شاهد هستیم که نظام مقدس بعد از حضرت امام(ره) با هدایت فرزند خلف ایشان مقام معظم رهبری به‌عنوان دهه پیشرفت و عدالت در جامعه جهانی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح با دو ویژگی خاص توان عملیاتی و رزمی و باانگیزه دینی و معنوی به‌عنوان چراغ هدایت خود در دهه چهارم انقلاب بستری را در جامعه جهانی ایجاد کرده که مقامات سیاسی ما بعد از 12 سال نشستن پشت میز مذاکره، همه استکبار رسمیت، مشروعیت و قانونی بودن و اینکه می‌توانند یک بازیگر جهانی و بین‌المللی باشد را پذیرفتند و این اوج مقصود اقتدار نیروهای مسلح است و می‌تواند هر جامعه‌ای را تضمین کنند و پیشرفت و رونق همه مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و علمی را فراهم کنند.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در هندسه و شکل ارتش، اخلاق و دین، استقلال و کارایی در کنار هم قرار داده‌اند، گفت: پیوستگی اخلاق با دین با قدرت مطلق الهی یعنی قدرتی که اخلاق‌مدار بوده و نیروهای مسلح ما در اختیار معنویت و قدرت الهی بوده و برای تشکیل جامعه‌ای نمونه الهی است.

وی بیان کرد: استقلال و پای خود ایستادن یعنی ارتش جمهوری اسلامی ایران فقط فرمان از ولایت‌ فقیه و مردم خودش می‌گیرد و نه از دیگران و هیچ کشور دیگری و کارایی یعنی این ارتش در عرصه هشت سال دفاع مقدس و دهه چهارم انقلاب اسلامی هیچ اندیشه و تهدیدی را حتی در اندیشه و فکر دشمن اجازه نمی‌دهد عملی شود و رصد می‌کند و آمادگی دارد با هر حرکتی در تمام مرزها مستقر شود و آن‌سوی مرز را رصد می‌کند.

امیر فهمیده با بیان اینکه این اقتدار در سایه مثلث بسیار زیبای رهبری و ولایت‌ فقیه و نیروهای مسلح مقتدر و مردمی آگاه شکل می‌گیرد، تصریح کرد: این اقتدار هیچ محاصره و تحریمی را نمی‌پذیرد و معنایی برایش ندارد و مطمئن باشید تا زمانی که این برکات و عنایات و لطفی که به‌نظام شده و حضور ولایت فقیه در راس و رهبری آگاه و هوشمند و به همه امور مملکت با توجه به سابقه بسیار زیاد در ابعاد مختلف و نیروهای مسلح واحد و پیکره بسیار زیبای ارتش و سپاه و نیروهای بسیج و نیروهای انتظامی، وزارت دفاع تحت عنوان نیروهای مسلح کشور ترکیبی زیبا و ماندگار در مبانی و اندیشه‌های زیبا و الهی امام و رهبری بوده و برای این پیوند هیچ‌گونه تهدیدی در هیچ سطحی معنا ندارد.

فرماندهان جدید قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهدا(ع) آذربایجان و تیپ 121 تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز معرفی شدند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم امیر سرتیپ دوم ستاد غلامحسین ظهیرمالکی به عنوان فرمانده جدید قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه معرفی و از خدمات امیر سرتیپ نادر نجفی که به افتخار بازنشستگی نائل شده است، قدردانی شد.

امیر ظهیرمالکی با 31 سال سابقه خدمت در ارتش جمهوری اسلامی با 96 ماه حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و 15 درصد جانبازی، پیشتر به عنوان فرمانده تیپ 121 تکاور نیروی زمینی ارتش انجام وظیفه می‌کرد.

وی علاوه بر طی دوره‌های دانشکده افسری، فرماندهی و دوره عالی رسته‌ای، مربی دوره‌های تکاوری کوهستان نیز می‌باشد.

همچنین در این مراسم، سرهنگ ستاد فرامرز کارگر که پیش از این جانشین فرمانده تیپ 121 تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بود، به عنوان فرمانده جدید این یگان منصوب و معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.