قدس آنلاین: مدیر ارشد ودجا در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان گفت: کارهای مهم و ارزشمندی توسط شرکت‌ها دانش‌بنیان ارائه شده است.

 کارهای مهم و ارزشمندی توسط شرکت‌ها دانش‌بنیان ارائه شده است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علوی گل مدیر ارشد ودجا، دستاوردهای ارائه شده در پارک علم و فناوری را مهم و ارزشمند خواند و افزود: قطعا همکاری گسترده ای با پارک خراسان صورت خواهد گرفت.
سرهنگ علوی گل به موضوعات تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت های تعاملی جهت تسهیل ارتباطات و تعاملات بخش دفاع و پارک، زمینه سازی جهت بهره برداری حداکثری بخش دفاع از ظرفیت های دانش بنیان و پتانسیل های نخبگی منطقه به صورت ساختار یافته به منظور دستیابی به محصولات فناورانه دفاعی، زمینه سازی جهت انتقال فناوری های استحصال شده دفاعی قابل واگذاری جهت رشد صنایع و بخش ملی و اشتغال زایی دانش بنیان از طریق ایجاد واحدهای فناور و اجرایی سازی تحقیقات و پژوهش‎ها با تاکید بر ساخت نمونه های مهندسی، صنعتی و عملیاتی از موضوعات تفاهم نامه است.
دکتر علم الهدایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان در نشستی که با حضور مدیر ارشد ودجا در محل سالن جلسات پارک خراسان برگزار شد، ظرفیت های شرکت ها را بسیار قابل توجه خواند و گفت: تاکنون شرکت های پارک توانسته اند با سازمان های مختلف از جمله شهرداری، قطار شهری، پارس جنوبی و... تفاهم نامه هایی را منعقد کنند.
وی با اشاره به مشکلات شرکت های دانش بنیان که بحث مطالبات و ضمانت نامه هاست افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری راجع به اقتصاد مقاومتی، فناوری و فرهنگ، يكي از بهترين مظاهر و مؤثرترين مؤلفه هاي اقتصاد مقاومتي را شركت هاي دانش بنيان دانست كه مي توانند اقتصاد مقاومتي را پايدارتر كنند.
مهندس امینی معاون فناوری پارک خراسان که در این جلسه حضور داشت افزود: از جمله رسالت پارک های علم و فناوری تجاری سازی تحقیقات و ایده هاست و پارک خراسان نیز از این مسئله مستثنی نیست.
وی همچنین به معرفی برخی شرکت های پارک و محصولاتشان و همچنین به اقدامات انجام گرفته توسط پارک پرداخت.
در این جلسه نمایندگانی از شرکت های نیان الکترونیک، شاخص صنعت پارس، اکسیر رایانه صبا، طاهاقالب توس، نوین کامپوزیت، پدیده انرژی پارسیان، نوین پارسیان پاژند، اندیشه ابرار، طلایه شرق، سناباد قطعه آلتون، کاوش صنعت، کیان تدبیر و... حضور داشتند و به معرفی محصولات فناورانه خود در حوزه وزارت دفاع پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.