همزمان با حضور کاروان «زیرسایه خورشید» در استان کرمانشاه؛همایش علمی-پژوهشی «سیمای امام رضا(ع) وفرهنگ رضوی در ادبیات پایداری»به همت اداره کل فرهنگ وارشاد ایلامی این استان برگزار شد.

همایش علمی -پژوهشی فرهنگ رضوی در ادبیات پایداری در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستادخبری طرح«زیرسایه خورشید»؛در این همایش که از سلسه برنامه های چهاردمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بود،حیمی زنگنه مدیر کل محترم فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی براهمیت ترویج فرهنگ وسیره اهل بیت (ع) تاکید کرد وگفت:امروز بیش از هر زمانی به انجام فعالیتهای فرهنگی در جامعه نیاز داریم چراکه نیاز و ظرفیت برای این موضوع وجود دارد وکوتاهی در این حوزه خسران بزرگی به جامعه تحمیل خواهد کرد.

وی افزود :همه ما در انجام کارهای فرهنگی و تولید محتوا در این بخش ،دارای مسئولیت هستیم. مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رویکرد اصلی فراخوان این همایش،بررسی سیمای امام رضا(ع) وفرهنگ رضویدر ادبیات پایداری است عنوان کرد:محورهای پژوهشی این همایش به بخش های مطالعات نظری با رویکرد پایداری،مطالعات ادبی در گستره ادبیات پایداری و مطالعات بخش ویژه در ادبیات پایداری تقسیم می شود.

وی درباره دیگر محورهای همایش گفت:تبیین اندیشه های اصولی(توحید،نبوت،امامت،ولایت،عدالت ومعاد) امام رضا(ع) در ادبیات پایداری،بررسی تطور جایگاه ونقش امام رضا(ع) در امام رضا(ع)در ادبیات پایداریو بررسی پیوند فرهنگ رضوی و ادبیات پایداری از جمله سرفصل های آن بود.

رحیمی زنگنه به هدف برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و افزود:اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیت های فرهنگی وهنری مرتبط با سیره امام رضا(ع) ،تکریم از پدیدآورندگان آثار فرهنگی برتر در گستره شخصیت ،سیره معارف امام رضا(ع) و حمایت از انتشار آثار برتر این همایش از جمله آن به شمار می آمد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مقالات صاحب رتبه این همایش در قالب مجموعه ای ویژه چاپ و به صاحبان آن ها تقدیم می شود،خاطرنشان کرد:مقالات برتر که شرایط علمی –پژوهشی دارند،در قالب فرآیندی دیگر بررسی وبا احراز شرایط در دو فصلنامه علمی – پژوهشی ادبیات پایداری دانشگاه شهید باهنر کرمان و فصلنامه علمی –پژوهشی فرهنگ رضوی به عنوان مجلات علمی -پژوهشی پشتیبان همایش چاپ خواهند شد.گفتنی است ؛در این همایش که 70 مقاله به دبیخانه آن ارسال شده بود،به نفرات نخست تا هشتم جوایز نقدی اهداء و جایزه بخش ویژه شامل تندیس جشنواره ،لوح تقدیر وکمک هزینه مشهد مقدس به نفرات برتر اهدا گردید.

 

  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.