قدس ‌آنلاین - بیرجند: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: به صورت ماهیانه بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ تن شیر خام تحت نظارتهای بهداشتی دامپزشکی تولید و صادر می‌شود.

خراسان جنوبی ماهانه بیش از ۵هزار تن شیر صادر می کند

به گزارش قدس آنلاین ازبیرجند، محمد اصغرزاده اظهار داشت: شیر تولیدی در دامداریهای صنعتی و نیمه صنعتی خراسان جنوبی مازاد بر نیاز استان عمدتاً به استانهای خراسان رضوی، سمنان، مازندران و سیستان و بلوچستان حمل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 23 مرکز جمع‌آوری شیر در استان فعالیت دارند خاطرنشان کرد: روزانه به صورت میانگین روزانه 200 تن شیر خام در استان جمع‌آوری می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان صریح کرد: به منظور ارتقا و بهبود کیفیت شیر خام باید زیرساختها را تکمیل و اصلاح کرد چون کیفیت امری نسبی است که نیازمند آموزش و کنترلهای مستمر برای افزایش کیفیت شیر است.

اصغرزاده گفت: دامپزشکی با برگزاری کلاسهای آموزشی برای دامداران به شکل مستمر، کمک اصحاب رسانه و همچنین تولید برنامه‌های رادیویی در جهت ارتقای کیفیت شیر گامهای مؤثری برداشته است.

وی به وجود بیش از 9 هزار راس گاو شیرده در گاوداریهای صنعتی و نیمه صنعتی در خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: شیر تولیدی پس از جمع‌آوری در مراکز یاد شده و پس از مرحله سردسازی، با خودروهای دوجداره و استیل با نظارت کارشناسان دامپزشکی به استانهای هم‌جوار حمل می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.