قدس آنلاین- بیرجند: رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه پاییزه در نیمه دوم شهریور ماه امسال دراستان خبرداد.

نمایشگاه پاییزه نیمه دوم شهریور درخراسان جنوبی برپا می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، داوود شهرکی در کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار داشت: نمایشگاه پاییزه برای ارائه کالاهای اساسی و کالاهای مورد نیاز دانش‌آموزان با قیمت مناسب و تخفیف ویژه به مردم برپامی‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو شکر در استان 3 هزار و 600 تومان است، افزود: این در حالی است که قیمت مصوب شده شکر 2 هزار 840 تومان است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: طی یک ماه گذشته قیمت مرغ به بیش از 8هزار تومان رسید و در حال حاضر به 7 هزار و 500 تومان کاهش یافته است.

شهرکی با بیان اینکه کاهش قیمت در قسمت عرضه سودآور نیست، تصریح کرد: در حال حاضر بازار، بازار با ثباتی است و قیمت شکر رو به کاهش است همچنین کالاهای اساسی نیز در بازار به ثبات رسیده و رو به کاهش است.

وی خاطرنشان کرد: در مردادماه شاهد افزایش 9 درصدی قیمت روغن، 25 تا 30 درصدی برنج بودیم که علت اصلی آن مبارزه با قاچاق و کاهش سهم مرزنشینان از 50 به 25 کیلو بوده است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت حدود 170 میلیون تومان پرونده جریمه داشته‌ایم، یادآور شد: همچنین بیش از 10 هزار بازرسی نیز انجام شده است.

شهرکی با اشاره به اینکه هزینه‎‌هایی که از اصناف در نمایشگاهها گرفته می‌شود بالا است، اظهار داشت: برای رفع این مشکل باید تدابیری صورت بگیرد تا شاهد حضور تولیدکنندگان استانی نیز در این نمایشگاهها باشیم.

وی افزود: در حال حاضر بازار ثبات و آرم است و مجموعه قیمتها رو به کاهش است و با افزایش قیمتهای خارج از عرف هم برخورد می‌شود.

شهرکی با اشاره به اینکه در حوزه چای، رشد زیادی نداشتیم، گفت: اما در حوزه مرغ افزایش قابل توجهی صورت گرفته و در بحث حبوبات نیز رشد 4 درصدی را شاهد بودیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.