قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : در آیین گشایش و آغاز به کار دفتر تحریریه ی هفته نامه ی "هاتف " در محله امین الضرب رشت ، مسوولان این هفته نامه با تاکید بر کار سخت و پرمشقت روزنامه نگاری عنوان کردند که شورا ها ، سمن ها و رسانه های گروهی دارای کارکرد مشابه هم و حلقه واسط بین مردم و مسوولان هستند .

شوراها ، سمن ها و رسانه های گروهی حلقه ی واسط بین مردم و مسئولان هستند

مهندس حمزه کریمی دبیر هیات تحریریه ی هفته نامه ی "هاتف" دراین  آیین در سخنانی گفت : افتتاح این دفتر را مختص کار و فعالیت هاتف ندانید بلکه اینجا پاتوقی برای حضور اهالی فرهنگ ،هنر،ادب و رسانه است .

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد جلسات متعدد و برنامه ریزی شده در این دفتر برگزار کنیم و از قشرهای مختلف اجتماعی به ویژه خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه های گروهی برای شرکت در این برنامه دعوت نماییم .

مهندس کریمی گفت : برنامه های هفتگی دفتر تحریریه ی هاتف به صورت مدون اعلام می شود و این برنامه ها شامل نشستهای مختلف شعرخوانی ، نقد کتاب ، گروه فرهنگ و زبان گیلکی ، کارگاههای آموزشی  و ... است .

وی تقارن افتتاح این دفتر با روز خبرنگار را نشان از نگاه و توجه دست اندرکاران هاتف به همکاران خود دانست و گفت : اهالی قلم و رسانه باید در کارها یار و یاور هم باشند .

مهندس سید حسین ضیابری سیدین مدیر مسوول هفته نامه ی هاتف هم در سخنان خود با بیان گوشه هایی از فعالیت این هفته نامه در طول 25 سال گذشته تاکید کرد: همانطور که گفته شد این دفتر را تنها متعلق به خود نمی دانیم بلکه تلاش می کنیم همکاری موثر و مستمر با هم داشته باشیم .

وی گفت : علی رغم اینکه در روز خبرنگار هر سال برنامه های متنوعی برگزار می شود اما این برنامه ها نمی تواند گوشه یی کوچک از خدمات روزنامه نگاران به جامعه را جبران کند .

ضیابری گفت : تشکیلات مختلف مردمی اعم از شورا ها ،سمن ها و رسانه های گروهی حلقه ی واسط بین مردم و مسوولان هستند و به بهترین شکل می توانند دیدگاههای مردم را به مسوولان انتقال دهند و پل ارتباطی برای حل مشکلات جامعه باشند .

وی افزود : اعضای شوراها را مردم انتخاب می کنند ، رسانه های گروهی را مردم ایجاد می کنند و سمن ها را مستقیما" مردم تشکیل می دهند ؛ به همین دلیل این سه کانال ارتباطی باید نقطه نظرات مردمی را در برداشته باشد تا بتوان از ظرفیتهای قشرهای مختلف اجتماعی برای پیشبرد اهداف توسعه یی جامعه استفاده کرد .

در پایان این آیین دفتر تحریریه ی "هاتف" رسما" در محله ی امین الضرب – کوچه ی شهید محمد علی اصغری – پلاک 22 آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.