قدس آنلاین/ محبوبه علیپور : استاندارخراسان رضوی گفت: امیدواریم مشهد بتواند در گردش مالی ۷۰۰ میلیارد دلاری سنگ‌های قیمتی در دنیا نقش موثرتری ایفا کند.

ایجاد بازار سنگهای قیمتی در مشهد

علیرضا رشیدیان با بیان این مطلب درمراسم جشن « مشهد؛ شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ‌ها»  افزود: سنگ‌های قیمتی در فرهنگ و تاریخ مشهد قدمت دیرینه دارد و این جلسه در اعتلا و پیشرفت این شهر در آستانه رویداد مشهد 2017 تاثیرگذار باشد‌.

وی با اشاره به  پیشینه هفت هزارساله  این ناحیه  در زمینه گوهرهای زینتی   گفت: سالهاست که آثار صنعتگران و هنرمندان این خطه  درموزه ها ونمایشگاههای مختلف  کشور و جهان بازدید می‌شود و نوآوری‌های مردم در زمینه جواهرات و سنگ قیمتی از زمینه‌های این انتخاب شد.

وی اضافه کرد: در سال حدود 15 تن   سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی  تولید می شود که سبب اشتغال 16 هزار نفر   شده است.

وی با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فناوری ها و آموزش روز دنیا  دررونق این صنعت افزود : در طراحی و ساخت گوهرسنگ‌ها باید براین مقوله تأکید شود و برای حفظ این جایگاه و موقعیت جدید مشهد تمام بخش‌های دولتی، خصوصی و دانشگاهی و مردم باید حمایت کنند.

درحاشیه این مراسم رشیدیان  به خبرنگار ما درباره بازارهای آینده گوهرسنگها درمشهد گفت : درحال حاضر به طور سنتی بازارهای سنگهای قیمتی وطلا فعال است و  پررونق ترین  بازارهای مشهد بازار طلا و جواهرات آن به شمارمی آید.

وی افزود: تولیدات و همچنین فناوری دراین خطه جایگاهی فراکشوری داشته وحتی جزصادرکنندگان طلا هستیم.

وی تصریح کرد: درخصوص سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی قرارشد ما بازار بورس  و بازار سنگها را درمشهد ایجاد کنیم که شهرداری نیز فضایی را دراین زمینه درنظرگرفته و تا چند روز دیگر به تأیید معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی وگردشگری خواهد رسید و باحمایت سرمایه گذاران این بازار شکل  خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.