۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 414843

وزیر امور خارجه آلمان ضمن استقبال از اعلام آمادگی روسیه برای برقراری آتش بس ۴۸ ساعته در هفته برای شهر حلب خواستار اجرایی شدن هر چه سریع‌تر آن شد.

استقبال آلمان از آتش بس چندساعته حلب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان بعد از توافق اولیه برای یک آتش بس در هفته چهل و هشت ساعت در بسیاری از شهرهای شمالی سوریه از جمله حلب از روسیه درخواست کرد که این توافق را اجرایی کند.

وی در گفتگو با روزنامه "دی ولت" آلمان تصریح کرد که حالا باید همه اقدامات لازم انجام شود که این اعلام آتش بس سریعا تبدیل به یقین و عمل شود تا ما بتوانیم کالاهای کمکی را به این شهر آورده و ضروریات زندگی را برای انسان ها تامین کنیم.

اشتاین مایر تصریح کرد که روسیه به عنوان حامی دولت بشار اسد مسئولیت ویژه‌ای را در اجرای این آتش بس ایفا می‌کند.

اشتاین مایر در عین حال تأکید کرد که اما هدف نهایی باید آتش بس دائمی برای تمام سوریه باقی بماند. تراژدی حلب یک چیز را نشان داده است و آن این است که برای درگیری ها در سوریه تنها یک راه حل سیاسی وجود دارد و هیچ راه حل نظامی‌ای وجود ندارد. برای این منظور ما انتظار نقش تعیین کننده ای را از طرف روسیه داریم.

مسکو با توجه به بحران انسانی وخیم در شهر حلب روز پنج شنبه برای برقراری آتش بس 48 ساعته در این شهر در هر هفته اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.