فرمانده نیروهای آمریکایی در سوریه به مسکو و دمشق نسبت به هرگونه انجام عملیات در نزدیکی مواضع نیروهای آمریکایی هشدار داد.

تهدید فرمانده آمریکایی علیه نیروهای سوری و روسی حاضر در جنگ با تروریست‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازتسنیم، «استفن تاون سند» فرمانده نیروهای آمریکایی در سوریه در سخنانی گفت: مسکو و دمشق مطلع شده‌اند که نیروهای ائتلاف در صورتی که احساس تهدید کنند، تدابیر و اقدامات لازم را برای دفاع از خودشان اتخاذ خواهند کرد.

استفن تاون سند اخیرا به عنوان فرمانده نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق منصوب شده است.

وی به خبرنگاران گفت: نیروهای ائتلاف رسما به مسکو و دمشق اطلاع داده‌اند که نیروهای آمریکایی در صورت احساس تهدید از جانب نیروهای سوری، اقدامات تلافی جویانه‌ای را اتخاذ و اجرا خواهند کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما به روس‌ها اطلاع داده‌ایم و آنها نیز به نیروهای سوری یادآوری کرده‌اند و من به آنها گفته‌ام که ما تنها از خودمان در برابر هرگونه تهدیدی دفاع خواهیم کرد.

اظهارات این مقام آمریکایی در شرایطی است که نیروی هوایی سوریه چندین سورتی پرواز را در شهر حسکه انجام داده است. ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا نیز جنگنده‌های خود را برای رهگیری و تعقیب 2 فروند هواپیمای سوخو 24 نیروی هوایی سوریه اعزام کرده است.

زمانی که هواپیماهای ائتلاف وارد عمل شدند، جنگنده‌های سوری از منطقه دور شده و منطقه را بمباران کرده‌اند. با افزایش گشت زنی هواپیماهای آمریکایی در منطقه، به نیروهای ویژه ارتش آمریکا دستور داده شده است تا مواضع خود را تغییر دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.