مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اصلی‌ترین مطالبه حوزه در واقع سرمایه‌گذاری بر کارهای بنیادی، ساختاری و معرفتی است؛ باید سرفصل‌هایی پیش‌بینی شود تا بتوان در حوزه نرم‌افزاری و تولید فکر، گام‌های بیشتری برداشت.

اصلی‌ترین مطالبه حوزه علمیه از برنامه ششم توسعه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، مقام معظم رهبری در تیرماه سال 94 در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری کشورمان، سیاست‌های کلی برنامه‌ ششم توسعه را ابلاغ کردند. این سیاست‌های کلی بر پایه‌ محورهای سه‌گانه‌ «اقتصاد مقاومتی»، «پیشتازی در عرصه‌ی علم و فناوری» و «تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی» و با درنظرگرفتن واقعیت‌های کنونی در صحنه‌ی داخلی و خارجی تنظیم شده است تا با تحقق اهداف برنامه‌ی ششم، به ارائه‌ الگوی برآمده از تفکر اسلامی در زمینه‌ پیشرفت که به‌کلّی مستقل از نظام سرمایه‌داری جهانی است، کمک کند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز در اواخر دی‌ماه سال 94 لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را تقدیم مجلس کرد که بر اساس نظر برخی از مسئولان و کارشناسان فرهنگی، حوزه فرهنگ در لایحه‌ای که تقدیم مجلس شده، دارای نواقص و کاستی‌هایی است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه مطالبات حوزه‌های علمیه در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: پیشنهادهایی از نهادهای حوزوی به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی داده شده و در حال بررسی است اما اینکه تا چند بند از پیشنهادات ما مورد تصویب قرار بگیرد، نمی‌توان داوری کرد.

وی اظهار داشت: در کمیسیون فرهنگی مجلس هستند کسانی که علاقه‌مندانه مطالبات حوزوی را دنبال می‌کنند.

 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور درباره اصلی‌ترین مطالبه حوزه‌های علمیه از برنامه ششم توسعه تصریح کرد: اصلی‌ترین مطالبه حوزه در واقع سرمایه‌گذاری بر کارهای بنیادی، ساختاری و معرفتی است؛ باید سرفصل‌هایی پیش‌بینی شود تا بتوان در حوزه نرم‌افزاری و تولید فکر، گام‌های بیشتری برداشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.