قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری وزارت راه و شهرسازی گفت:نقش سمن ها در ترویج مطالبه گری اجتماعی و ایفای رسالت خطیرشان بسیار با اهمیت تلقی شود.

نقش سمن ها در ترویج مطالبه گری اجتماعی مورد توجه باشد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، نریمان مصطفایی در همایش ملی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد کشور در خراسان جنوبی اظهارداشت:توسعه پایدار در گرو ساماندهی معضل حاشیه نشینی است

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی آماده هر گونه حمایت از سازمان های مردم نهاد جوانان برای همکاری در فرآیند پیشگیری،توانمندسازی و درمان معضل حاشیه نشینی است، بیان کرد:برای ساماندهی و برنامه ریزی بلندمدت دبیرخانه دایمی این موضوع هر یک یا 2 سال در یکی از استان ها دایر شود.

مدیرکل دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری وزارت راه و شهرسازی راه اندازی خانه های محله،حمایت از پایان نامه ها و ایجاد زیرساخت های مناسب را از جمله حمایت های این وزارتخانه عنوان کرد.

دبیر سمن مردم نهاد جوانان خراسان جنوبی هم در این همایش گفت:خانه جوان ،سنگ بنای ساماندهی ظرفیت های سمن هاست و مدیریت آسیب های اجتماعی نیازمند ایجاد چنین بستری در استان است.

عارف عابدینی، مهم ترین خواسته سازمان های مردم نهاد این استان را احداث سمن سرا عنوان کرد و اظهار داشت: خانه جوان سنگ بنای ساماندهی ظرفیت های سمن هاست و مدیریت آسیب های اجتماعی نیازمند ایجاد چنین بستری در استان است.

وی وجود آسیب های عدیده اجتماعی به ویژه معضل مواد مخدر با توجه به همجواری با کشور افغانستان را یکی از موانع عمده توسعه پایدار منطقه بیان کرد و تصریح کرد:سمن های جوانان می توانند در کاهش و مدیریت این آسیب ها نقش ممتازی را ایفا کنند .

 وی با اشاره به وجود برخی از موانع ساختاری و اداری در گسترش کمی و کیفی سمن ها ،خواستار پیش بینی تدابیر لازم از سوی مسئولان مربوطه برای تسهیل حضور سازمان های مردم نهاد در مدیریت جامعه شد.

دوره توانمندسازی و دانش افزایی سمن های جوانان سراسر کشور از یکم تا چهارم شهریور با حضور 21 استان کشور در بیرجند برگزار می شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.