فرماندار بیرجند از افتتاح ۱۶۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در هفته دولت در شهرستان بیرجند خبرداد.

۱۶ پروژه  عمرانی وخدماتی درهفته دولت درشهرستان بیرجند به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ازبیرجند، علی ناصری در جمع  اصحاب رسانه شهرستان بیرجند اظهار داشت: از مجموع بودجه هزینه شده 36 میلیارد و 890 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و 3 میلیارد و 510 میلیون تومان از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین اعتبار شده است.

به گفته وی از مجموع 4 پروژه جدید که کلنگ‌زنی می‌شود دو پروژه با بیش از 780 میلیون تومان اعتبار در بخش دولتی و دو پروژه سرمایه‌گذاری با اعتبار دو میلیارد و 750 میلیون تومان در بخش خصوصی توسط تعاون روستایی پیگیری می‌شود.

فرماندار بیرجند اظهار داشت: پروژه‌های افتتاحی شامل 158 پروژه مختلف شهری و روستایی است و با مجموع 36 میلیارد و 389 میلیون تومان اعتبار دولتی و مشارکت 760 میلیون تومان بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد که 45 پروژه در سطح شهر بیرجند و 13 پروژه در روستاها افتتاح می‌شود.

وی‌ افزود: بیش از 116 هزار نفر از مردم شهرستان به صورت مستقیم از مزایای این پروژه‌ها برخوردار می‌شوند و امکان تثبیت حدود چهار هزار و 500 شغل و نیز 110 شغل مستقیم ناشی از اجرای این طرحها ایجاد می‌شود.

ناصری عمده تثبیت اشتغال طرحهای یاد شده را در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با بیش از چهار هزار نفر اعلام کرد و گفت: پروژه‌هایی که توسط دهیاریهای بخش مرکزی اجرا شده شامل 54 مورد است که عمدتاً شامل اصلاح و توسعه معابر روستایی، پارک کودک، خانه ورزش و فضاهای ورزشی، بهسازی گلزار شهدا، بهسازی آرامستانها و مظهر قنات و کارگاههای اشتغال‌زایی کوچک هستند.

وی با بیان این که برای این طرحها اعتباری بیش از 16 میلیارد و 780 میلیون ریال هزینه شده است اظهار داشت: جهاد کشاورزی با 35 پروژه به ارزش یک میلیارد و 790 میلیون تومان، رتبه دوم تعداد پروژههای افتتاحی را به خود اختصاص داده که عمدتاً شامل احیا و مرمت قنات، احداث استخر و انتقال آب به مزارع است.

فرماندار بیرجند یادآور شد: هفت روستای شهرستان نیز با اعتباری معادل یک میلیارد و 900 میلیون تومان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: همچنین توسط شهرداری بیرجند نیز 16 پروژه عمران شهری با اعتبار بیش از دو میلیارد و 300 میلیون تومان افتتاح می‌شود که عمدتاً شامل زیرسازی – جدول گذاری و آسفالت معابر، پارک فاطمیه مهرشهر، بازار و نمایشگاه دائمی گل و گیاه، زمین ورزشی محله 17 شهریور و فاز دوم دریاچه مصنوعی خواهد بود.

ناصری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع آب، شرکت آب و فاضلاب شهری شش پروژه با اعتبار بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون تومان شامل اجرای شبکه فاضلاب در برخی محلات و سایتهای مسکن مهر، اصلاح خط انتقال آبرسانی، نشت‌یابی و اصلاح بازسازی شبکه توزیع آب شهری است را در برنامه افتتاحیه خود دارد.

فرماندار مرکز استان خراسان جنوبی یادآور شد: توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز با اعتبار بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان از دو پروژه مهم آبرسانی به روستای مهمویی و مجتمع آبرسانی پسوچ (آبرسانی به روستاهای سیسکان، رضوان، نوغاب، زیرگ و کاکان) بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت بخش راه، سه پروژه با اعتبار شش میلیارد و 850 میلیون تومان شامل اجرای زیرگذر سه راهی اسدیه، روکش آسفالت محور بیرجند – آرین شهر و آسفالت راه روستایی میریک – پدمرود به بهره‌برداری می‌رسد.

ناصری بیان کرد: در فرودگاه بین‌المللی بیرجند نیز از دو طرح ساختمان یگان حفاظت سپاه و دستگاه کمک ناوبری VOR بهره‌برداری می‌شود که برای این طرحها اعتباری بیش از 44 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار بیرجند ادامه داد: در بخش برق نیز 18 پروژه با  یک میلیارد و 721 میلیون تومان در بیش از 10 روستا و سطح شهر بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح هادی روستاهای چهکند، دستگرد و شمس‌آباد با صرف اعتبار نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون تومان به پایان رسیده است و سالن ورزشی چند منظوره شمال شهر نیز با صرف اعتبار حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان ریال توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسد.

ناصری اظهار داشت: ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان از دیگر پروژههای قابل بهره‌برداری در این هفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.