قدس آنلاین، مدیر مؤسسه بین‌المللی رسانه‌ای سحاب گفت: در حوزه جنگ‌های الکترونیک چهارمین ارتش سایبری دنیا هستیم، اما متأسفانه در حوزه مفهومی و محتوایی تقریبا صفر هستیم.

ایران چهارمین ارتش سایبری دنیا حوزه جنگ‌های الکترونیک است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جواد محرابی در اردوی آموزشی جهان اسلام (مشهد پایگاه تربیت نیروهای جهانی انقلاب اسلامی) در جمع فعالان فرهنگی مساجد محوری مشهد اظهار داشت: میزان استقبال مردم دنیا از تلویزیون کاهش یافته و به مراتب میزان استفاده از فضای مجازی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های مهم در رسانه‌های اجتماعی نشان سازی و شخصیت سازی است، افزود: انواع نشانه‌ها شامل سیاسی، مذهبی، فرهنگی، تجاری و خبری هستند و به طور مثال یک پست باراک اوباما 500 هزار بار بازنشر شده و برخی از پست‌های وی 200 میلیون بازدید کننده دارد که چهارمین حساب دنیا است و از این تعداد 40 هزار نفر آن ایرانی هستند.

مدیر مؤسسه بین‌المللی رسانه‌ای سحاب با اشاره به اینکه علت آنکه در مسئله سوریه نمی‌توانیم افکار عمومی را تغییر دهیم به دلیل عدم حضور در رسانه‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: این کار را سعودی ها انجام دادند و توانستند بسیاری از اقدامات خود را صورت دهند و سعودی‌ها ابراز رسانه‌ای خود را درست کردند، کاری که هنوز از سوی ما انجام نشده است و در رسانه‌ها ضعیف عمل کردیم.
محرابی درباره رشد آمار فعالان فضای مجازی، تصریح کرد: در مدت زمان یکسال از ژانویه 2015 تا 2016 تعداد 200 میلیون نفر به آمار فعالان شبکه های فضای مجازی در سراسر جهان اضافه شده است که بخشی از آن ایرانیان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه اکثر نخبگان دنیا در توتیتر هستند، تأکید کرد: اکثر خبرگزاری‌ها هم به این سمت گرایش یافتند تا سرعت ارسال اخبار و تبادل‌های خبری شان به مراتب بالاتر برود.

مدیر مؤسسه بین‌المللی رسانه‌ای سحاب  با اشاره به اینکه در ایران از اینیستاگرام بیشتر استفاده می‌شود، بیان کرد: باید ابزارهای پیشرفته‌تر را جایگزین آن کنیم تا همانند دیگر کشورهای دنیا در این مسیر رشد کرده و سیر صعودی داشته باشیم تا در حوزه بین‌الملل نوع فعالیتمان در فضای مجازی در حدی مطلوب و ثمربخش باشد.

محرابی گفت: در ایران مؤسسه‌ای نداریم که یک ویدیو پابلیشر خوب داشته باشد و آن را در سطح جهان گسترش دهد و بیشتر صفحه‌ها در اختیار سعودی‌ها و قطری‌ها است و اگر می‌خواهیم بین‌المللی کار کنیم باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای نهایت بهره و استفاده را ببریم.

وی افزود: شرکت‌های بزرگ اقتصادی دنیا براساس آنالیزهایی که در حوزه اقتصاد در فضای مجازی انجام دادند رشد یافته و پیشرفت کردند و بدانید که تلگرام در حقیقت پروژه مدیریت افکار عمومی ایرانیان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.