قدس آنلاین: شهردار مشهد گفت: پروژه خط دو قطار شهری مشهد در حال حاضر حدود ۷۰ پیشرفت فیزیکی دارد و اقدامات اجرایی آن با جدیت در حال انجام است.

پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش قدس آنلاین، سیدصولت مرتضوی ظهر امروز در آیین آغاز حفاری فاز غربی خط 3 قطار شهری مشهد که در محل میدان فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از جدیدترین حرکات و طراحی‌های نو در فضای شهری مربوط به حمل‌ونقل و زیرساخت‌های آن است.

وی افزود: در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در کلان‌شهر مشهد طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار ارزشمندی انجام‌گرفته که در آینده‌ای نزدیک شهروندان و زائران از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

شهردار مشهد بابیان اینکه مدیریت زیرساخت و استراتژیک در واقع ابعاد یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما می‌توانستیم مدیریت پوپولیستی و روبنایی را در دوره فعالیتمان در مشهد به اجرا درآوریم اما ترجیح دادیم مدیریت استراتژیک و مردم‌باور که درنهایت منفعت ملی را شامل می‌شود اجرایی کنیم.

وی ابراز داشت: اگر مسؤولان و مردم از روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی دست‌به‌دست یکدیگر می‌دادند و تلاش بیشتری می‌کردند امروز ما از اهرم تحریم برعلیه دیگر کشورهای مستکبر استفاده می‌کردیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه ایران دارای غنی‌ترین منابع مورد نیاز است، گفت: امروز از منابع انسانی کشورمان نیز می‌توانیم به نیکی یاد کنیم چراکه شاهد حضور نخبگان و دانشمندان ایرانی در اقصی نقاط جهان هستیم.

وی بیان کرد: اگر از آن دوران، تلاش مسؤولان بیشتر بود، قطعاً امروز هزینه تولید بسیار پایینی داشتیم یا اینکه اگر بیشتر به امور پالایشگاهی توجه می‌شد، اکنون نیاز نبود نفت خام را با هزینه‌ای ناچیز به دیگر کشورها بفروشیم.

شهردار مشهد تأکید کرد: امروز با تبدیل نفت خام به محصولات نفتی و صنایع پتروشیمی می‌توانستیم به‌صف مشتریان جهانی محصولات خود را عرضه کنیم اما متأسفانه این امر محقق نشده است.

وی در ادامه با اشاره به انجام روزانه 6 میلیون سفر در شهر مشهد افزود: این تعداد سفر نیازمند مدیریتی جدی است چراکه نیمی از این آمار با وسایل حمل‌ونقل شخصی اقدام به تردد می‌کنند که سبب بروز آلودگی هوا و صوتی می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: باید به حمل‌ونقل مناسب شهر توجه ویژه داشت که البته در دوره‌های گذشته شوراهای شهر و شهرداران قبلی مشهد نیز به این موضوع توجه کرده‌اند اما باید بیشتر به این موضوع پرداخت.

مرتضوی بابیان اینکه عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری مشهد به‌صورت ترک تشریفات اجرایی شد، خاطرنشان کرد: ریل و ناوگان خط 2 و 3 قطار شهری مشهد به یک‌شکل هستند و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با اجرای دو خط در اسرع وقت تا زمان رسیدن به ظرفیت اسمی از ناوگان خط 2 برای خط 3 استفاده شود.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی 4 خط قطار شهری مشهد روزانه یک‌میلیون و 500 هزار نفر از این خطوط استفاده می‌کنند که معادل 3 هزار دستگاه اتوبوس و یا 15 هزار تاکسی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.