نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد، از زمان آغاز آتش‌بس جدید در سوریه، خشونت‌ها در این کشور به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

سازمان ملل:بعد از آتش بس کمی از خشونتها در سوریه کاهش یافته است/بعضی از گروههای تروریستی آتش بس را نقض کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازتسنیم، پس از 24 ساعت از آغاز آتش‌بس در سوریه، «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه از «کاهش چشمگیر خشونت‌ها» در این کشور جنگ‌زده تمجید کرد.
دی‌میستورا، روز سه‌شنبه به خبرنگاران در ژنو گفت: «وضع به صورت چشمگیری بهبود یافته است. » او در عین حال، به اقدامات خشونت‎‌آمیز پراکنده به‌ویژه اقدامات عصر دوشنبه که توسط عناصر شورشی صورت گرفته است، اشاره کرد.
وی همچنین به شلیک خمپاره «هاون» توسط عناصر معارض مسلح به جاده «کاستیلو»، که گذرگاه حیاتی در شمال حلب محسوب می‌شود، نیز اشاره کرد.
نماینده سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد، در حالت کلی اوضاع در سوریه طی روز سه‌شنبه آرام بود.
ارتش روسیه، روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی سوریه به توافق آتش‌بس پایبند مانده‌اند ولی گروهک‌های جنگجو «23 بار به شهرک‌های مسکونی و مواضع ارتش سوریه» حمله کرده‌اند.
رسانه‌های دولتی ترکیه روز گذشته گزارش دادند کاروان‌های وابسته به سازمان ملل از سمت مرزها به شهر حلب سوریه عبور کرده‌اند. دی‌میستورا این گزارش را رد کرد.
آتش‌بس جدید در سوریه به ابتکار آمریکا و روسیه و از روز عید قربان آغاز شده است. در صورت تداوم آتش‌بس به مدت یک هفته، این دو کشور توافق کرده‌اند حملاتی مشترک علیه مواضع داعش و «جبهه فتح‌الشام» انجام خواهند داد.
روسیه اعلام کرده است در مسیر دسترسی به مردم تحت محاصره حلب، نیروی نظامی مستقر می‌کند، تا به این وسیله کمک‌رسانی به آن‌ها ممکن شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.