جنبش جهاد اسلامی فلسطین در استان های کرانه باختری از ملت فلسطین خواست تا فردا جمعه در سالروز انتفاضه قدس تظاهرات برگزار کنند.

فراخوان جهاد اسلامی همزمان با سالگرد انتفاضه قدس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جهاد اسلامی در بیانیه خود مردم کرانه باختری را به برگزاری تظاهرات برای یاری شهر قدس و اسرای قهرمان فلسطین با شعار «ای قدس ما می آئیم» دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است که این تظاهرات فردا پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد بزرگ جنین برگزار خواهد شد.

این در حالی است که سرزمین فلسطین از اوایل اکتبر سال گذشته تا کنون شاهد آغاز انتفاضه قدس و درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست است و رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه قدس با اتخاذ تصمیمات و اقدامات مختلف تلاش کرده است جلوی انتفاضه قدس و موج عملیات های مقاومتی فلسطینیان در اراضی اشغالی فلسطین را بگیرد، اما همه این تلاش ها به شکست انجامیده است و این انتفاضه همچنان ادامه دارد و خواب راحت را از چشمان مقامات صهیونیست گرفته است.
صهیونیست ها از ابتدای انتفاضه قدس تا کنون بیش از 239 نفر را به شهادت رسانده اند.

احتمال شهادت اسیر اعتصاب کننده غذا

موسسه شهدا و اسرای فلسطین (مهجه القدس) امروز اعلام کرد که وضعیت جسمانی مالک القاضی اسیر فلسطینی که از بیش از دو ماه پیش دست به اعتصاب غذا زده است، وخیم می باشد و بنا به گفته پزشکان بیمارستان ولفسون هر لحظه احتمال شهادت وی وجود دارد.

این موسسه همچنین تاکید کرد که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی روز گذشته با درخواست جدید برای آزادی مالک القاضی به دلیل وخامت حال وی مخالفت کرد.

بر اساس این گزارش، این اسیر فلسطینی که از دو ماه پیش در اعتراض به بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرده است، از یک هفته پیش در کُما بسر می برد.

روز گذشته نیز عیسی قراقع رئیس هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا اقدام فوری برای نجات جان سه اسیر فلسطینی که از 70 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند، انجام دهد.

وی از شورای حقوق بشر که دیروز چهارشنبه سی و سومین دور نشست خود را در سازمان ملل برگزار کرد، خواست تا برای نجان جان سه اسیر فلسطینی به نام های محمد و محمود البلبول و مالک القاضی اقدام فوری انجام دهد.

از سوی دیگر عمر خمایسه وکیل حقوقی که به دیوان عالی رژیم صهیونیستی نسبت به قانون تغذیه اجباری اسرای اعتصاب کننده غذا اعتراض کرده بود، گفت که دادگاه روز یکشنبه این اعتراض وی و تعدادی از موسسات را رد کرده است.

وی اشاره کرد که قانون تغذیه اجباری جان اسرای فلسطینی را به خطر می اندازد.

پیش از این جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز درباره شهادت اسیر محمد البلبول و برادرش محمود که در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده اند، هشدار داد و با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر قصد اعدام تدریجی این دو برادر را دارد، تاکید کرد که تصمیم این رژیم برای تغذیه اجباری البلبول جنایت و خطری جدی برای سلامت و جان وی است و این کار با قوانین و عرف بین المللی که چنین اقدامات تروریستی علیه اسرا را جرم می داند، منافات دارد.

جبهه مذکور ملت فلسطین و آزادگان جهان را به تشدید حمایت های خود از اسرای اعتصاب کننده غذا و اعمال فشار برای آزادی فوری این افراد و نیز تلاش برای محکوم کردن رژیم اشغالگر به دلیل ارتکاب جنایت های مستمر علیه اسرا دعوت کرد.

ناوگان آزادی امشب با مشارکت 30 فعال زن به سمت غزه حرکت می کند

یک نماینده پارلمان تونس از پایان آمادگی های لازم برای سفر چهارمین ناوگان آزادی به نوار غزه خبر داد و اعلام کرد که این ناوگان متشکل از دو کشتی "امید" و "زیتونه" است و امشب از بندر بارسلون اسپانیا به سمت غزه حرکت خواهد کرد.

لطیفه حباشی خاطر نشان کرد که این کاروان کاملا زنانه است و 30 فعال زن حامی مساله فلسطین با 20 تابعیت مختلف در آن مشارکت دارند که از جمله آنها می توان به نمایندگان پارلمان های کشورهای مختلف و فعالان عرصه های حقوق بشر اشاره کرد.

وی تصریح کرد که این کاروان حامل پیام صلح و محبت برای ملت فلسطین است و به منظور حمایت از زنان فلسطینی ساکن باریکه غزه و اعلام مخالفت با محاصره صهیونیستی به این منطقه سفر می کند.

حباشی خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی اقدامات متعددی برای ممانعت سفر این ناوگان به غزه اتخاذ کرد، اما با این وجود، ناوگان آزادی سفر خود به این منطقه را آغاز می کند و انتظار مسئولان آن از جامعه بین المللی این است که تمام تلاش خود را برای لغو محاصره غزه و حمایت از ناوگان آزادی در برابر حملات و تجاوزات احتمالی اسرائیل انجام دهد.

از جمله فعالان زن حاضر در چهارمین ناوگان آزادی غزه می توان به "مالین بجورک" عضو سوئدی پارلمان اروپا اشاره کرد که به حمایت از مساله فلسطین شهرت دارد و به همین خاطر بارها تحت فشار قرار گرفته است.

"آن رایت" بانوی آمریکایی و بازنشسته ارتش این کشور که از مخالفان سرسخت و معترضان به حمله آمریکا علیه عراق بود، از دیگر شرکت کنندگان در این ناوگان است. وی در ناوگان آزادی شماره 1 هم که 10 نفر از شرکت کنندگان در آن در جریان حمله کماندوهایی صهیونیستی به کشتی ماوی مرمره به شهادت رسیدند، مشارکت داشت.

لطیفه حباشی نماینده پارلمان تونس، سمیره ضوایفیه از فعالان زن الجزائری حامی مساله فلسطین و خدیجه بنت قنه از مجریان خبر شبکه ماهواره ای الجزیره قطر هم در ناوگان آزادی مشارکت دارند.
 
مالکی: امیدواریم انتخابات محلی فلسطین اواخر سال جاری برگزار شود

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز امیدواری کرد که انتخابات محلی اواخر سال جاری میلادی برگزار شود.
وی طی سخنانی در یک کنفرانس خبری در مادرید اظهار داشت: برای ما مهم این است که انتخابات محلی را برگزار کنیم زیرا اگر ما بتوانیم این مرحله را پشت سر بگذاریم در آن صورت می توانیم به صورت جدی به آمادگی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی بیاندیشیم.

اخیرا دیوان عالی تشکیلات خودگردان فلسطین رأی به لغو انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی داد که این رأی دادگاه با واکنش و محکومیت گسترده گروه ها و جریان های فلسطینی همراه بوده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دادگاه های بدوی در غزه فهرست های انتخاباتی جنبش فتح در پنج حوزه انتخاباتی محلی را لغو کرد.

در همین رابطه یکی از رهبران بارز جنبش فتح گفت که این تصمیم دادگاه به دستور مستقیم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صادر شد.

این رهبر فتح که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت که در پرتو تحولات اخیر در نوار غزه و تصمیم دادگاه های بدوی برای لغو برخی فهرست های جنبش فتح، دستور رسمی توقف برگزاری انتخابات محلی در موعد مقرر صادر شد.

به گفته وی کمیته مرکزی جنبش فتح و شورای انقلابی آن بزودی نشست فوق العاده در شهر رام الله واقع در کرانه باختری برگزار کرده و طی آن موضوع به تعویق افتادن انتخابات محلی و طرح های فتح در این باره را بررسی خواهند کرد.

وی اشاره کرد که احتمال برگزاری انتخابات تنها در کرانه باختری و توقف آن در نوار غزه وجود دارد.

سفارت فلسطین در موریتانی احداث می شود

"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز چهارشنبه کلنگ احداث سفارت کشور فلسطین در نواکشوت ـ پایتخت موریتانی ـ را بر زمین زد.

در این مراسم محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور موریتانی، زیاد ابوعمرو معاون نخست وزیر این کشور، نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان، مجدی خالدی مشاور امور دیپلماتیک محمود عباس و ذیبا اللو سفیر کشور فلسطین در موریتانی حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.