قدس آنلاین: رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تاکید بر ایجاد بستر مناسب برای دعوت مردم به ارزش های دینی، گفت: همایش سبک زندگی در این راستا و در ایجاد فضای ترویج سبک زندگی اسلامی تاثیرگذار است.

فرهنگ ناب اسلامی باید در همایش سبک زندگی برای مردم تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی در بین مردم تأکید و اظهار داشت: دنیای استکبار در تلاش است به‌وسیله تهاجم فرهنگی، پایه‌های فرهنگی، دینی و اعتقادی جامعه را سست و فرهنگ خود را به مردم ما تحمیل کند بنابراین ترویج سبک زندگی اسلامی ضروری است.

وی با بیان اینکه موضوع سبک زندگی در سفر تاریخی رهبری به خراسان شمالی مطرح شد، گفت: طرح این موضوع در آن مقطع به دلیل این بود که جامعه در معرض آسیب پذیری از سبک زندگی غربی قرار گرفته است.

آیت الله یعقوبی  مهم‌ترین راهکار به‌منظور جلوگیری از هجمه‌های غرب و بیگانگان و نجات فرزندانمان از تهاجم فرهنگی که دشمنان درصدد برنامه‌ریزی برای آن هستند را پیاده ‌سازی سبک زندگی اسلامی اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: سبک زندگی اسلامی شیوه‌ای است که اسلام برای رسیدن به یک زندگی متعالی و هدفمند بیان کرده، بنابراین در جامعه امروزی ضروری است تا شیوه‌های برخورد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جامعه تبیین و گسترش یابد.

آیت الله یعقوبی عضو شورای سیاست گذاری همایش ملی سبک زندگی با تأکید بر لزوم معرفی فرهنگ ناب اسلامی در جامعه، گفت: توجه مردم به‌سوی ارزش‌های ناب اسلامی نیازمند ایجاد فضای مناسب است تا مردم از آن پیروی کنند.

امام‌جمعه بجنورد اضافه کرد: در صورت ایجاد چنین فضا و شرایطی، به‌تدریج فرهنگ غرب از زندگی مردم رخت بر خواهد بست و شاهد تحولی فرهنگی و اجتماعی در خراسان شمالی و کشور خواهیم بود.

وی بیان داشت: انجام هر نوع اقدامی به‌منظور ترویج ارزش‌های دینی و سبک زندگی اسلامی در ایجاد فضای مطلوب در جامعه نقش بسزایی دارد، بنابراین برگزاری همایش های همچون همایش ملی سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی حائز اهمیت است.

آیت الله یعقوبی اظهار داشت: افراد صاحب قلم و اندیشه در خراسان شمالی و سایر استان های کشور باید با ارائه مقالات، پژوهش و هر ابزار تاثیرگذار دیگری از جمله کارهای هنری، سبک زندگی را برای مردم تبیین و فرهنگ ناب اسلامی را در این همایش به مردم معرفی تا زمینه های عملیاتی شدن سبک زندگی در جامعه فراهم شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.