معاون وزیر خارجه روسیه پیشنهاد وزیر خارجه آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز مناطقی از شمال سوریه را ناکارآمد دانست.

طرح آمریکا نا کارآمد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در یک جلسه با اشاره به اظهارات «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، مبنی بر محدود کردن پروازها در مناطق حساس سوریه؛ این پیشنهاد را «ناکارآمد» خواند.
وی ادامه داد: این موضوع را می توان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سپس در نشست حامیان بین المللی سوریه مورد ارزیابی قرار داد.
ریباکوف با بیان این که اولویت روسیه در سوریه رسیدن به یک راهکار سیاسی است، افزود: توافق با آمریکا به این موضوع کمک خواهد کرد. هرچند که پس از مورد حمله قرار گرفتن ارتش سوریه (ارتش رژیم اسد) و کاروان کمک های بشردوستانه در این کشور از احتمال رسیدن توافق کاسته شده است. اما جایگزینی برای آن دیده نمی شود چراکه روسیه نیز نمی خواهد از محور این توافق خارج شود.
معاون لاوروف با تکذیب خبرها مبنی بر این که ارتش روسیه به کاروان مذکور حمله کرده است، گفت: آمریکا هنوز قادر به تشخیص مخالفان و جنگجویان نیست و این امر مبارزه با تروریسم را با دشواری مواجه کرده است.
گفتنی است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست سطح عالی سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد محدود کردن پروازها در مناطق حساس سوریه را ارائه کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.